Mycket har hänt!

Tänk så mycket som händer. Hinner knappt med saker och ting.
 
Kan börja med att berätta om flytten till Sövde.
Sven och jag flyttade till vårt hus i Sövde helgen innan påsk i år. Vilket jobb det var. Vi skulle måla och tapetsera nästan hela huset och flytta samtidigt.
Måla har jag gjort förr så det var ju inte så svårt och undan gick det.
Sen började vi flytta alla sakerna från Ekebo. Det blev några vändor med släp och som tur var så hjälpte våra vänner oss en hel del. Skönt med såna vänner.
 
När vi började planera vår flytt så började vi även att prata lite om att gifta oss. Sven slängde iväg ett mejl till  prästen i Blentarp med en förfrågan om det fanns möjlighet att gifta sig i Sövde kyrka midsommarafton. Vi hörde inget och glömde bort att vi skickat mejlet. Började prata om att vi skulle åka på kryssning och kanske gifta oss i Palma de Mallorca eller i Barcelona istället.
Plötsligt ringde prästen och var helt förtvivlad och bad så mycket om ursäkt för hon glömt att svara på mejlet och naturligtvis skulle det gå att ordna så vi kunde gifta oss i Sövde kyrka midsommarafton. Jag blev jätteglad för jag har alltid velat gifta mig midsommarafton.
Då var det en månad kvar till midsommar. Gissa om vi fick det hett om öronen.
Iväg med alla inbjudningarna till familjerna och de närmsta vännerna. Handla allt som behövdes. Mat, dryck, kläder. Fina fötter, fin i håret, ansiktsbehandling och allt som ska till.
 
Min klänning beställde jag via nätet och den kom en vecka innan bröllopet från Kina. Den var perfekt! Jättefin klänning.
 
Hur somhelst blev vi gifta och jag ska berätta mer senare. Lägga in lite bilder med.
 
Livet börjar vid 50 säger alla och jag är böjd att hålla med.
 
Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0