Lördag morgon

Just när man ligger där i den goa sängvärmen och drömmer underbara drömmar blir jag väckt!

5.18 lördag morgon väcker kära sambo mig och säger: Du där är en tid 7.10 på golfbanan!
Vad svarar man? "Är du dum i huvudet!" Det svarade jag i alla fall.
Varpå kära sambo säger: Äh vi är ju ändå vakna så då kan vi ju lika gärna spela. Jag bokar.

7.10 lördag morgon slår jag ut min första boll på Sjöbo golfklubb till skogsdoft och fågelkvitter.
Även om det tog emot så är det ganska skönt på morgonen. Vi var inte helt ensamma. Det finns fler dårar i kommunen som går upp i ottan för att spela golf.
Nu trodde kära sambo att han skulle slippa undan med 9 hål men släpar man upp mig kl 5.18 en lördag morgon så får man snällt gå en hel runda på 18 hål.

13.00 sitter jag i sadeln och tar en tur på Brunte i skogen. Det är njutning. Vi lufsar runt där och har det ganska kul Brunte och jag. Mötte ett gäng med scouter som ville klappa Brunte och han tyckte det var mysigt. Glada barn som vandrade i skogen. Efter det en liten galopp uppför en liten backe.

Middagen efter dessa aktiviteter var matjessill och potäter. Mums!

Melodifestival hoppade vi över i år. Det var nog första gången sen det startade. Fast jag kanske hoppade över det förra året med, minns inte att jag såg det.

Denna söndag mogron sov vi lite längre. Jag var uppe först och kära sambo kom lufsande en stund efter, sjusovaren ;-) .

Lev väl

Kramiz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0