Fritid

Fri-tid, fri tid eller fritid.

Ja, man kan kalla det vad man vill men jag har en underbar fritid just nu.

Njuter av naturen hela tiden.
Vad skulle jag gjort om jag bodde i en lägenhet mitt i stan? Vantrivts tror jag.

Jag har privillgiet att bo nära skogen och det är helt underbart. Speciellt nu på våren, försommaren när det är som allra bäst i naturen.

Tar en tur på hästryggen med jämna mellanrum.
Det är underbart vad nära man kommer alla andra djur då.
Jag får se ställen som jag aldrig skulle sett annars. Små stigar med vattendrag vid sidan och nedfallna träd att hoppa över. Små insjöar där grodorna sjunger. Fågelkvitter.



Här är herrn som får dras med mig i skogen. En stabil äldre herre som har en personlighet utöver det vanliga.
Han lyssnar tålmodigt medan jag sitter på ryggen och babblar oavbrutet hela rundan.
Nej, du får inte äta!
Ska vi trava lite nu tycker du?
Jasså är du så pigg! Då tar vi en galopp! Kom igen, Brunte!

Så kan det låta.
Brunte han lyssnar och gör som jag vill...... för det mesta.



Så här kan det se ut från hästryggen. Härligt, inte sant!?

Tänk att jag i nästan hela livet har suttit ute på slätten och ridit. Det har regnat, snöat och framförallt blåst!
Varför har jag inte flyttat ut i skogen förrän nu? Ja det kan man fråga sig. Det finns naturligtvis olika orsaker till det. Fast det tänker jag  inte babbla om här och nu.

Min fritid fyller jag med ridning, golf och min trädgård.

Vad fyller du din fria tid med?

Lev väl och njut!

Kramiz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0