Oj, oj, oj!!!

Nytt jobb och det är mycket jag ska lära mig. Det är alltid roligt att få chansen att börja på nya projekt.

Denna veckan började jag mitt nya jobb och det är riktigt roligt, trots värmen. Ja det är klart att vem skulle inte vilja ligga på stranden och steka magen? Det kommer en helg då jag kan göra det om jag vill.

Det är inte mig grej att ligga på stranden längre. Har helt enkelt inte nerver till det. Tycker det är fruktansvärt trist.
Jag har börjat bada bastu i bastubåten i Sövdesjön. Det är härligt. Först bli jättevarm för att sedan svalka sig i sjön. En dag i veckan är det damernas kväll och det är då jag och min "gamla" kollega Anna-Lena träffas och bastar. Avkopplande sätt att hålla kontakten på tycker jag.

Bastubåten i Sövdesjön. Bild Albin Brönmark
Bild: Ystads allehanda 11/12-09 Nätbilaga via google.

Jag berättade detta för en av mina nya arbetskamrater och då berättade hon att hon fått in en snok i baddräkten när hon simmade i Sövdesjön så där badade hon aldrig mer. Fy, vilken traumatisk upplevlese!!
Vi har inte någon baddräkt på när vi badar så risken finns inte.
Jag är inte någon duktig simmare heller så jag simmar inte några längre stunder.

Är riktigt trött i huvudet när jag kommer hem på kvällen och sover som en stock hela natten. Detta beror på alla nya intryck jag får från mitt nya jobb. Härligt!

Lev väl och bada mycket och se upp för närgångna snokar!

Kramiz


Kommentarer
Postat av: cecce

Hej!

Vad roligt att du trivs på ditt nya jobb!!

Lycka till!



Snok i baddräkten måste vara en hemsk upplevelse. Ryser bara jag tänker tanken!

Vilket trevligt sätt att umgås...och hälsosamt:-)

Kanske man skulle prova någon dag.



Synd du inte lyckades med muffinsen...men huvudsaken är ju att de blev goda. Eller hur?:-)



Ha det riktigt bra nu...förresten...har du ingen semester alls??



Kramar!

2010-07-07 @ 00:30:13
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: cecce

Vad roligt att du trivs så bra på ditt nya jobb!

Hoppas du hinner njuta lite av sommaren också!

Kramar

2010-07-15 @ 22:50:16
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0