Till minne av Molly 17/7-10

Vår älskade Molly är död!

Molly dog i mina armar kl 05.30 idag! Hennes livlösa kropp bara hängde i armarna på mig efter att livet slocknat för henne.




Hon var den mest underbara gosehund som jag någonsin haft. Hon var inte den som hoppade och ville leka utan den där mysiga lilla hunden som älskade att ligga i knät och bli kliad på magen. Hon älskade även mat i alla former.

Molly blev mamma till tio valpar. Bim som jag har kvar var en av dem. Hon var en hund som var stabil i sitt humör och i sitt psyke.

Hon sov på en huvudkudde bredvid mitt huvud på nätterna. Detta har hon gjort i 14 år. Oj, vad jag saknar henne! Hon älskade att sitt i knät och bli borstad. Hon tyckte om när man "pillade" på henne. Hon har fått pris på utställningar. Fast på den sista så tyckte dommaren att hon var för fet. Sen den gången slapp hon utställningarna och hon fick vara lite småfet istället. Det var omöjligt att banta henne.

När jag skickade ett sms till min yngsta son att Molly gått bort fick jag tillbaka ett sms där det stod: Just nu ser jag det värsta regn jag någonsin sett, även himlen gråter.
Det var fint sagt av honom tycker jag.

Molly lämnar ett jättestort tomrum efter sig hos oss i hela familjen och vi saknar henne otroligt mycket.

Älskade Molly, du kommer att leva i mitt hjärta för alltid!



 


Kommentarer
Postat av: cecce

Så fint skrivet...

Förstår du saknar henne.

Lilla söta Molly!



Kramar

2010-07-28 @ 15:48:55
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0