Vad händer?

Vad händer? Det kan man fråga sig!
Här händer det absolut ingenting i alla fall.
Ganska trist faktiskt.

När det är vinter och kallt så tycker jag att det är trist på helgerna.
Kommer ihåg förr när jag hatade söndagarna. Det börjar luta åt det hållet nu med.
Tycker att det är skitråkigt.

Idag satte Donne på tv´n kl 11.30 och där har han suttit sen dess och nu är kl 18.00.
Han tittar på golf! Det är lika spännande som att sitta och se när målarfärg torkar.

Jag då? Vad har jag gjort? Lagat mat, tvättat, två rundor med vovvarna, skottat lite snö, börjat på en bok, surfat lite.
Inte mycket det heller. Känner mig tråkig.

Nu är det hög tid att planera trädgården men jag kommer liksom inte igång. Vår trädgård är mycket lättskött.
Det finns nästan inte några blommor eller rabatter som man ska sköta. Å andra sidan är det ingen njutning att se på heller. Detta skulle jag vilja ändra. Har planer på att plantera japanska körsbär eller nått sånt. Vill även ha lite blommande buskar och andra träd.

Söndagar ger mig numera ångest eftersom jag inte vill till jobbet på måndagarna..... ja inte de andra dagarna heller för den delen. Tycker det är rörigt. Tur jag har trevliga arbetskamrater som gör att man ändå står ut. Har aldrig jobbat på ett ställe som har så många trevliga personer i personalen som på fordonsprogrammet och hantverksprogrammet.
På Tärnöskolan där jag jobbade tidigare var det också toppen. Det var nog det bästa ställe jag någonsin jobbat på. Tyvärr så finns inte den skolan mer.

Vad har varit positivt denna helgen då?
Jag har bakat bröd som är jättegott. Jag har vilat. (Vad ska man göra?)

Nu hör jag att Donne satt på golfen igen.....lustigkurren!

Lev väl och vila inte så det blir tråkigt.

Kramiz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0