Superman och Cecce

I går var Superman och Cecce och hälsade på hos oss. Vi har liksom inte blivit färdiga att bjud hem dem. Dom har inte sett hur vi bor i vårt nya hus.
Jag lagade porterstek och gjorde en räktoast till förrätt. Hemlagad glass till efterrätt.
Jag har blivit väldigt förtjust i hemlagad glass. Det är ju så enkelt att göra. Jag brukar smaksätta med oboy och det blir kalasgott!

Cecce hade dessutom med sig en underbar alla hjärtans-dag-tårta. Ett rosa hjärta med vit cholkadmoussé och jordgubbsmousse med lite lime i. Utsidan var ett rosa marsipantäcke och små söta vita rosor på. Himelskt gott.

Det bästa med porterstek är såsen tycker jag. Jag fick även för mig att göra prassgurka vilket jag inte gjort på flera år. Recept? Letade och letade. Till sist fick jag fram ett bra recept på datorn.

Blev det gott? Ja, allt var jättegott! Superman åt och åt och stånkade och stönade. När han var klar så fick han dåligt samvete för han ätit för mycket. Fast det är roligt att bjuda på mat när gästerna äter ordentligt. Till och med Sonen Isak gillade steken. Kul!

I morgon är det måndag igen och jag skuttar som vanligt glatt iväg till mitt arbete.  :-(

Måste komma på något annat att göra. Mitt jobb har utvecklats till ett pappersvändarjobb och den utvecklingen gillar jag inte.

Tur att jag har en go man hemma som jag trivs med! Längtar hem varje dag.

Lev väl och ha inte ångest när du åker till jobbet.

Kramiz!

Kommentarer
Postat av: cecce

haha! ja han stånkade sannerligen hela vägen hem. Han var så mätt:-)

Der var jättegott och jättetrevligt. Nästa gång går vi gärna ut i skogen.



Igår stånkade superman igen. Vi åt en jättegod middag och hade mysigt ute på bryggan. Det var värt besväret att gå de 500 m ut i havet även om S. tyckte det var på gränsen. Lite lat är han allt:-)



Ha en bra dag på jobbet. Snart är det fredag igen!

Kram

2010-02-15 @ 07:06:21
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0