Min fantastiska man!

Har inte skrivit på ett tag. Har inte haft lust helt enkelt.
Fast nu ska jag berätta om min fantastiska man.

När vi var i Dubai så tyckte Donne att han måste försöka att gå ner i vikt.
Väl hemkomna så anmälde han sig på Itrim.
Han gick med i deras hälsoprogram och fick en diet att hålla sig till och detta innebar att han skulle bara dricka deras näringsdrycker och soppor i tre veckor.
Han har gått ner 10 kg (!) på tre veckor. Han har suttit där och ätit en äcklig soppa medan jag ätit ryggbiff och annat gott. Han har även varit ute och promenerat 4 km/dag i detta vinterväder.
Nu äter vi nästan samma sorts mat med den lilla skillnaden att hos mig slinker det ner lite choklad med jämna mellanrum.

Själv har jag inte varit på topphumör precis.
Har det lite jobbigt på jobbet. Fått en ny chef som jag inte gillar. Misstänker att ledningsgruppen gjort det för att jävlas med mig. Dom vill kanske att jag ska sluta. Har betett sig lite knepigt på sista tiden. Jag får mer och mer administrativa uppgifter att göra. Det är ju inte det som en studie- och yrkesvägledare ska syssla med. Jag menar jag har dock läst 120 "gamla" poäng i min syv-utbildning samt byggt på med ett antal poäng i pedagogik och även i skolutveckling och ledarskap. Jag är ju betendevetare och inte administratör.
Ska kanske titulera mig som administrativ syv?

De sista veckorna har jag haft en kandidat från syv-utbildningen. Det är roligt att få lite nya ideér och höra hur det är på lärarutbildningen.
Jag har även fått en övertalig kollega till skolan. Det är detta som stressat mig något otroligt! Ett tag satt vi tre st på mitt lilla rum. Nu har kollegan fått ett eget krypin och min kandidat har gjort färdigt sin praktik hos mig.

Det har varit otroligt mycket snö här på Rommelåsen. En dag kom jag inte till jobbet. Bilen var insnöad och det tog ett bra tag att gräva fram den. Vägen utanför byn blir igensnöad fort när det blåser så då tyckte jag att det är bättre att bli hemma.

   

Där någonstans under finns mina rododen.....äh rosliknande buskar.

Längtar till våren och solen.

Har bokat en golfresa till Turkiet. Roligt att ha något att se fram emot.

Lev väl -  var glad trots motgångar.
Kramiz!

Kommentarer
Postat av: cecce

Duktiga Donne!! Man känner väl knappt igen honom nu! Nästan så jag vill komma och spana in honom. Är det ok tror du??

Superman är också duktig och magen minskar sakta men säkert.

Du och jag då??? Äh...vi svullar på som vanligt. Eller? Ska vi ta upp kampen?



Kommer gärna och hälsar på er snart!!

Kramar!

2010-02-08 @ 22:17:05
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej!

Om du läser detta innan imorgon vill jag bara säga att jag tar med mej en liten tårta vi kan mumsa på!



Kram

2010-02-12 @ 20:54:06
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0