Golfsäsongen har börjat!

Idag har golfsäsongen startat.
Vi har varit på Hylliekrokens GK och tränat.
Det gick ganska bra faktiskt. Med tanke på att jag inte hållt i en golfklubba sedan vi var i Dubai så gick det bra.

Det är roligt att kolla in folka som kommer och går på golfklubbarna.

Medan jag stod och slog på drivingrangen så kom det en tjej förbi som såg så där proffsig ut. Fina klubbor, rutiga byxor, (har aldrig förstått varför man ska ha rutiga byxor på golfbanan) snygg jacka och golfskor naturligtvis.
Jag stod där i mina gamla jeans, vinterjacka och vinterskor. Hade bara fyra klubbor med mig.

Tjejen började med att prata med en kompis, en manlig sådan, högt och tydligt. Störande alltså. Sedan började hon att värma upp. Noga.
Hon ställde upp och slog första slaget. Kom ca 7 meter. Oj, tänkte jag.....ok första slaget kan man ju missa.
Andra slaget lika, tredje lika, fjärde lika.......och så höll det på. Hon spelade som en kratta! Hon var ialla fall snyggt klädd!

Hade migrän i fredagskväll. Fy för den lede var hemskt det är. När jag till slut låg på alla fyra och kramade toastolen och spydde som en kalv, då t o m tyckte Donald synd om mig. Han sa dagen efter....."det var ju väldans vad sjuk du var igår".
Jag missade Willy och Let´s dance. Fast jag vet inte vad som är värst, migrän eller att se Willy dansa.


Han är definitivt inte min typ i alla fall!

Hade nog hellre satsat på dansante....



Mr Sauk!

Ja, så är det måndag igen och livet går vidare.

Idag om två månader kommer jag hem från en golfvecka i Turkiet.

Kramiz!

Lev väl och dansa i takt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0