Tiden går för fort

Det är en hel vecka sedan jag skrev något sist tror jag. Veckorna går så fort och jag hinner knappt med mig själv.
Jobbet är ok nu. Har vant mig vid att jag måste dit varje dag nu. Fast jag längtar hem innan jag kört iväg varje morgon. Det är inte det att jag inte trivs på mitt jobb för det gör jag. Det är det att jag trivs så himla bra i mitt nya hus och i byn där jag bor så jag vill inte åka hemmifrån. Längtar efter mina promenader med hundarna i skogen.
Även hundarna vekar att trivas i skogen. Min lilla Molly hon hoppar och skuttar glatt och Bimsan älskar att leta efter kaniner och katter. Ibland får hon syn på något större djur men det är som tur inte så ofta.

Superman och Heman är inte så lyckliga på jobbet. Superman är alltid förvirrad och vet inte var han ska vara och när han ska vara och vilka han ska undervisa. Gjorde ett pedagogiskt schema till honom i veckan där han har färger på de olika grupperna han undervisar. Han skrattade gott när han fick det.
Vi var och käkade lunch i fredags och då passade vi på att shoppa lite samtidigt. Superman köpte shorts och jag köpte en fleesejacka. Halva reapriset. Fick den för en hundralapp. Helt okej tycker jag!

Golfen går ganska bra. Tar lektioner med jämna mellanrum och det ger resultat. Slår riktigt långt med min driver nu. Det är roligt.
Fast idag åkte vi till vår gamla hemmabana, Flommen, och spelade. Det blåste halv storm och jag HATAR när det blåser. Kan inte fatta att man kan tycka att det är så underbart på Näset. Det blåser ju där jämt. Golfen gick uruselt och mitt humör gjorde en djupdykning.
Träffade Donnes syster och svåger på banan så det blev ju lite roligare sen. Fast golfen var verkligen dålig.

I morgon är det måndag och allt är som vanligt igen. Jobb, jobb och jobb. Jag måste säga det att jag är himla glad över att jag inte har barn som jag måste få upp och laga frukost till samt köra till skola och dagis. Den tiden är i alla fall över. Behöver bara tänka på mig själv på morgonen. Det är underbart!

Ganska skönt att vara femtio år!

Lev väl och intensivt!

Kramis!

Kommentarer
Postat av: cecce

femtio år...det är vad jag vill vara. och bara tänka på mej själv:-)

Tur Superman har dej på jobbet! Hade aldrig gått annars. Skrattade gott åt det där med färgerna. Det är ju så vi jobbar på s-skolan!



Vad kul att du trivs så bra hemma!

Det låter skönt med alla skogspromenader.

Vi måste bara komma och hälsa på er!



Ha en riktigt bra arbetsvecka.

Vi hörs!

2009-09-13 @ 23:20:20
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0