Superman ska gifta sig...

Idag har jag varit med eleverna i Bosarp. Vi åker dit med våra nya ettor och dom får göra en massa samarbetsövningar. Bosarp är väldigt vackert och en härlig miljö att vistas i. Synd bara att vi är inomhus nästan hela dagen.
När vi ätit lunch satt vi och småpratade lite. Vi kom in på ämnet Fantomen. Ni vet väl alla fantomens olika djungelordspråk. När fantomen rör sig står blixen stilla, Fantomen är hård mot de hårda osv.
Vi kom på Fantomens följeslagare, Guran och Heron, har glömt vad hunden heter.
Då säger Superman att han skulle vilja ha en döskallering i guld.
Då kom jag plötsligt på att Donald sagt att han vill inte gifta sig med mig innan Superman gift sig. Donne och jag är ju nyförlovade....nästan. Det hände på midsommarafton när vi hade tioårsjubileum. 
Jag frågar naturligtvis Supeman när han tänker gifta sig med Cecce.

Han svarar....jaaaaa jag vet vi borde göra det. Ska jag ringa henne och fråga direkt?
L:Nej, för för fan!! Gör inte det! Var inte så oromantisk!
S:Jamen när ska jag då göra det?
L:Inte vet jag!
S:Kan man inte bara skicka in ett papper så är det klart?
L:Tror du Cecces familj går med på det?
S:Neeeej,,,,,jag vet att du vet. Det går inte!
L:Nej, det vet jag. Ni måste gifta er i kyrkan i vitt och rosor och du i frack! Hahahaha!!!! Du blir säkert jättesnygg!
S:Jag vill ha presenter om jag ska gifta mig!
L:Jag lovar att komma med presenter! ( Jag tar för givet att jag är bjuden)
S:Kan man ha en dödskallering som vigselring?
L:Ja det kan man väl men fråga Cecce först om det är ok! Tror inte hon vill ha en sån. Då får det vara STORA diamanter i ögonhålorna!
S:Jag vill bara gifta mig om jag får ha en dödskallering!
L:Kan ni inte gifta er till nyår? (Jag hoppas ju på att bli gift till midsommar nästa år) Tänk vilken fin fest det hade blivit. Allt är förhoppningsvis vitt ute.
S:Ja, det hade det blivit. En fin fest!

Längre kom vi inte i diskusionen för det var dax att gå in och fortsätta med att bevaka eleverna. Jag får fortsätta att jobba på detta. Bara för min egen skull! Vill ju inte bli en ogift ungmö!

Jag körde bussen upp till Bosarp. Har inte kört buss på många år. Har ju kört mycket buss en gång i tiden så det är inte något större problem. Det är bara det att jag inte kört växlad buss tidigare. Stadsbussarna är automatare.
Kjell, kollegan, körde hem. En av eleverna, Fia, satt hos oss och pratade lite. När vi satt där och åkte hem sa plötsligt Kjell: Jag tror att jag ska ta busskort! Jag har också funderat på det svarade jag. Jag tycker ändå att jag kör ganska bra så det borde jag göra.
Ni skulle sett Fias min! Helt oslagbart! Vi fick oss ett gott skratt. Alla vet ju att Kjell har körkort till buss men jag har ju inte kört våra ungdomar tidigare så hon visste ju inte säkert hur det var för min del.

Vi hade en bra dag. Vädret var fint. Ungarna var trevliga men trötta. En del misskötte sig. Men vad kan man förvänta sig när man åker upp med 35 "tuffa" killar.
Dom flesta är ändå jättetrevliga. Ett skämt ägg finns väl i de flesta äggkorgar.

Lev väl och bli gift!

Kramis! 



Kommentarer
Postat av: cecce

Förstår du varför jag inte vill gifta mej? Dödsskallering???

Det värsta är att han menar allvar!!!

Våra diskusiioner i ämnet slutar alltid på samma sätt som konversationen ovan. Vi kommer liksom aldrig vidare....

Ja, ja..vi får väl se hur det blir.

Men dödsskallering?

Gud bevare mej!



Fortfarande ingen ny lur i huset!

Kram

2009-09-18 @ 19:10:05
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0