Sjuk vovve

Denna veckan har varit hektisk.
I måndags fick jag åka till veterinaären med Molly. Hon har en knuta på magen som spruckit och inflamerat. Mollan hon slickade på såret hela tiden så hon fick ha en tratt på huvudet. Hon var inte alls förtjust i den. Stötte emot allt och hade svårt att dricka och äta med den på.
Vi kom till veterinären och han såg bekymmrat på henne. Dels för att såret inte såg bra ut och dels tyckte han förfärligt synd om henne när hon kom där med sin tratt på huvudet. Han sa till mig: "Kan hon inte få en tröja på istället". Jag har inte tänkt på det ens!
Vi fick antibiotika i tablettform, recept på ögonsalva och hydrokortisonsalva. Detta skulle vi behandla henne med i 20 dagar.
Hon är  mycket bättre nu! Jag är jätteglad för detta.



Är man tjej ska det vara rosa och gärna paisley-mönster. Nu kan hela familjen gå med samma mönster på tröjan. Jag i gult, Donne i grått och molly i rosa. Bimsan slipper. Haha!
Visst är hon fin i sin tröja. Hon är i alla fall glad att slippa tratten.

I vecka har mina gamla klasskamrater varit och hälsat på. Det var jättekul! Någon av dem hade jag inte sett på tio år. Jag hade fixat till lite plockemat och pasta. Sen hade jag bakat björnbärsmuffins till kaffet.



Det är Cecce (www.ceccesblogg.blogg.se ) som varit inspirationskälla till bullarna. Det är vanliga muffins med några björnbär i varje och med smuldegspaj på. Dom blev jättegoda och recepetet efterlystes. Det är ju kul.
Cecce är sambo med min kollega på jobbet, Superman.

Fick några foto på tjejerna också. Fast vi är nog närmre tanter än tjejer numera.



Här har vi Carina och Anette.



Här är Ramiza och Tarja.

Vi ska försöka att vara lite bättre på att hålla kontakten bestämde vi oss för. Det blir Let´s Go nästa gång.

I går när jag kom hem från jobbet så tog jag hundarna på en promenad i skogen. Jag hittade några jättefina kantareller som jag stkte och hade i en omelett till kvällsmat.



Jag var ensam hemma för Donne var och spelade en golftävling på Bokskogens GK. Det är mysigt att vara helt ensam ibland. Göra vad man själv vill och bara gå hemma och njuta av tystnaden. Mmmmm...... härligt!

Vidare har jag köpt en ny telefon. En Sony Ericsson W995 som är jättefin. Röd och grann. Den kan göra allt. Spela musik, internet, kolla på film, man kan till och med telefonera med den!

Det är med den jag tagit bilderna och jag måste lära mig alla finesserna så det blir bra. Får träna lite. Den har en 8 megapixelkamera. Bilderna är ganska bra tycker jag men kan bli bättre med lite träning.

Lev väl, njut av livet.

Kramis!

Kommentarer
Postat av: cecce

De muffinsarna känner jag allt igen! Kul att kunna inspirera till lite bak..

Stackars Molly. Hoppas hon kryar på sig och blir pigg och glad igen.

Har nyss lagt ut bilder på vår lilla "dam".

De är rätt söta...våra små voffsingar!

Superman hälsar.

Kram

2009-09-07 @ 22:57:20
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0