Sill, kakor och en sjuk hund.

Har varit hos veterinären och visat upp Mollys sår på magen. Inget vidare tyckte Jiri. Detta kan jag inte operera för man måste söva med gas och det har jag inte.
Jiri, min veterinär är jättebra. Han säger vad han tycker och är ärlig med det han kan göra och det han inte kan gör pga utrustningen han inte har.
Han tipsade mig om en annan veterinär som är utrustad med allt. Jag har ringt både dit och till djursjukhuset i Malmö. Har en tid på båda ställena i morgon. Får se hur jag gör. Jag ska dessutom vara på mammografi i Ystad i morgonbitti. Det vet jag deremot inte hur jag ska få ihop. Får nog ringa dit och avboka.



Här sitter lilla Molly och njuter i solen. Hon gillade vädret idag. Hon satt på terassen och bara luktade och mös.

Jag skulle ju ha något att äta idag. Så jag körde till ICA i Sjöbo för att se vad där var som jag kunde fixa till middag. Gick förbi fiskdisken. Sill....det var längesedan jag gjorde det. Det fick det bli. Ett paket sill och en tub med kaviar och potatis såklart.

Jag steker alltid sill med lite kaviar i. Det blir jättegott.

Panerat med lite mjöl och ströbröd.

Jag har även hunnit att baka lite äpplemuffins och gjort en äpplekaka. Duktigt, va?



Här är det färdiga resultatet av min matlagning. Gott var det!

Har tagit den obligatoriska promenaden i skogen. Såg dovhjort. Tyvärr var dom för långt bort för att jag skull fånga dom på bild. Det ska jag försöka att göra någon gång. Vi såg två hjordar med dovhjortar. Dom är så fina. En massa Bambi.



Så här fint kan det vara på min morgonpromenad i skogen med vovvisarna.

Lev väl, ät gott och njut av det livet ger.

Kramis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0