Semesterdrömmar

Idag har jag suttit och kollat semesterresor till Förenade arabemiraten, Dubai. Donne har varit där och spelat golf för några år sedan. Jag tycker att det skulle vara en upplevelse att komma dit.
Får se. Vill gärna åka till USA med. Får kanske passa på när dollarn står i bra kurs i förhållande till den svenska kronan.
Hade varit kul att komma dit och spela golf. Tror att det är härligt.
Det är mycket man skulle vilja se. Skulle vilja åka till Peking med. Se kinesiska muren, terrakottaarmén, röda torget och allt som finns.
Har en arbetskamrat som var där i sommar. Hon tyckte inte det var trevligt alls. Bara förfärligt jobbigt. Kunde inte åka någonstans för ingen kan prata engelska och det är nog inte så lätt att lära sig kinesiska på en snabbkurs. Jag blir inte avskräckt, vill dit ändå.

Semester.....mmmmm....hade varit skönt. Ja, jag vet. Hara bara jobbat en månad efter min semester i sommar. Men ändå!

I morgon måste jag ringa veterinären. Molly är inte bra. Hennes knöl på magen vill inte läka. Hon har fått antibiotika i 20 dagar nu och hon är pigg som aldrig förr. Men vi blir nog tvingade att operera henne. Usch, det vill jag inte. Tänk om hon inte överlever! Hon är ju gammal nu. 13 år. Hög ålder för en hund. Får höra vad veterinären säger i morgon.

Vi har inget varmvatten i huset. Har duschat kallt. Det var den snabbaste duschen i mannaminne! Fast det var ganska skönt efteråt. Håret får jag tvätta i kallt vatten i morgon bitti. Ser inte fram emot det. Ville inte göra det i duschem för då hade det tagit längre tid = längre lidande.

Golfen gick inget vidare idag. Hade bara 10 poäng på 9 hål, vilket är riktigt dåligt. Slapp sitta hemma i det fina vädret ialla fall. Det har varit en underbar höstdag, varmt och skönt. Hoppas det håller i sig ett tag till.

Lev väl och njut av solen.

Kramis!

Kommentarer
Postat av: cecce

Du e rolig du. Först CRAFT och sen föreslår du jag ska göra mej av med Superman! Haha! Det tycker nog inte han. Vem ska då laga hans mat?



Jaja...semester skulle man haft. Det är ett som är säkert!



Förresten...GRATTIS till förlovningen! Det har helt gått mej förbi. Vad kul! Ser fram emot bröllop till sommaren!



Kraaam

2009-09-20 @ 21:09:36
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0