Molly mår finfint!

I måndags kväll hämtade jag min nyopererade hund. Hon var väldigt medtagen och mådde jättedåligt. Fick recept på antibiotika och smärtstillande och så skulle jag tvätta såren men klorhexedin.
Iväg till apoteket och inhandlade allt. Någon klorhexedin had de inte (?!). Vad gör jag då? Var tvungen att ha det direkt.
Som tur är har vi allt sånt på jobbet så jag fick åka tillbaka till jobb och hämta lite där. Sen iväg hem med Mollan.
Hon sov hela kvällen och hela natten. Var lite piggare på morgonen.
Jag kunde inte vara hemma för jag skulle köra en buss till Bosarp med elever och personal och ingen annan på jobb som har busskörkort kunde köra.
Donne fick bli hemma. Fast han skulle iväg och se när hästen skulle starta i ett kvallopp så Molly fick vara ensam en stund.
Jag for hem så fort jag kunde och gissa vad som mötte mig i dörren? Molly, glatt viftande på svansen precis som hon brukar! När jag sa till Bimsan att vi skulle gå en runda så var Molly först vid dörren! Härligt att hundar kan komma igen så snabbt.
Så hon är på bättringsvägen och jag är jätteglad.
Hon ser ut som en nåldyna på magen. Hon är sydd med säkert 30-40 stygn men det verkar som om hon har bra läkekött för det ser jättefint ut.

I morgon ska jag till Hilton i Malmö för att informera om våra utbildningar. Fullt upp hela tiden. Tur jag har en omhändertagande hundpassare.

Superman har börjat blogga. Suck!!

www.supermanblogg.blogg.se

Blir bara så trött!

Lev väl och läs Supermans blogg.

Kramis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0