Bowling

Fredagkväll och bowling med jobbarkompisarna.
Vi hade bestämt att vi skulle ha en bowlingturnering med tre andra fordonskolor i närområdet. Igår träffades vi för att ha lite samkväm med mat och bowling.
Det var vi från Agnesfrids gymnasium, Lunds fordonstekniska, Skurups fordonsprogram och Sjöbos fordonsprogram.
Hur kommer det sig att fyra konkurerande skolors personal träffas för att göra något kul tillsammans? Svaret är enkelt. Det är så att på alla skolorna finns lärare som jobbat hos oss på Agnesfrid och på f.d Tärnöskolan. Vi känner varandra sen tidigare och har hållt kontakten.
Det var jättekul att träffa alla. Jag hade dessutom ringt in vår goa pensionerade mattant Amy. Hon tyckte också att det var himla roligt att träffa alla.

Vi startade med Tacosbuffé i restaurangen på Kronprinsen i Malmö och fortsatte med bowling i samma hus.

Mitt stora favoritspel är definitivt inte bowling, men vad gör man inte för sina vänner. Jo man betalar och ser glad ut. Min score höjde inte snittet för vårt lag men jag spelade å andra sidan inte mer än en serie. Sen fick Jimmy ta över. Han klarade det mycket bättre än jag.



Amy och Kjell-Arne följer spelet med stort intresse.



Ulla och Jonas.
(Bilden blev inte så bra)



Bujar och Jimmy.



Lasse med Thord och Jörgen i bakgrunden. Jörgen var SÅ stilig i väst och slips!

Lärarna från de andra skolorna med Pigges välbyggda ryggtavla.



Den alltid lika glada Erika och Jimmy - the MAN -manlighetens gåva till kvinnorna, som han själv säger..hihihi!

Många saknade Superman! Alla hälsar till honom, speciellt Per F.

Efter bowlingen som var slut vid 23-tiden tog jag min saab-königsegg och körde hem till lilla Blentarp. Jag är en av få i gänget som mår bra idag tror jag! Hoppas de hade roligt efter bowlingen då festandet fortsatte på annat håll i stan.

I dag har jag varit ute och prommenerat i skogen med hundarna som jag brukar. En härlig dag med solsken!



Avslutar med höstblommor som jag planterat i en kruka vid brevlådan.

Lev väl - festa när du kan!

Kramis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0