Vaccination

Äntligen har Superman fått sin vaccinationspruta!
Jag vill inte fråga hur det gick till för det är ju de som är i riskzonen som ska vaccineras först. Det vill säga de som jobbar inom vård och omsorg. Superman är duktig på att få till det när det gäller sjukdomar.
I vilket fall som helst så var han överlycklig över sin spruta.
Äntligen kan kanske vi andra, jag, Heman och Libidotekarien få lite lugn och ro. Slippa bli anfallna med antiseptisk gel varje gång vi träffar Superman.
Det är sant! Han går omkring med sånt skit i skolan och bjuder alla som vill. Det är i och för sig inte så många som vill ha.
Ett tag hade han gelen i en lite plastpåse i fickan. Skitäckligt!
I vilket fall som helst kan jag hosta jättemycket på Superman nu. Han tror att han är odödlig! Han som läst jätte många akademiska poäng borde veta bättre. Hahaha!!!

Det är inte så många av våra ungdomar som tänker vaccinera sig. Drygt häflten kanske.

Kan jag slippa sprutor så är jag i alla fall överlycklig.

Hörde en historia idag från en kollega som undervisar våra transportelever. Kollegan hade pratat om olyckor och en elev tyckte att det gjorde inte så mycket om man skadade sig bara inte bilen blev förstörd. Då sa kollegan att det kan ju vara din bror i den andra bilen som blir skadad.
"Jag har ingen bror!"
"Men din syster då?"
Jag har ingen syster!"
"Men din mor då?"
Då svarade en annan elev: "Han har ingen mor heller han kommer från ett kinderägg"

Allt detta på bruten svenska. Det blev ett allmänt skratt i hela klassen.

Säga vad man vill, men även om eleverna ibland är barnsliga, är nog ingen av dem födda från ett kinderägg även om man ibland skulle kunna tro det.

Lev väl och backa fram.

Kommentarer
Postat av: madde

hahahah dom är bara för goa... kinderägg :) visst visst...

hälsa alla :)



kram

2009-10-14 @ 20:26:23
URL: http://darhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0