Mys-tisdag

Tisdag. Detta innebär V75 på Jägersro och ensamhemmamysdag för mig!
Sjunger i bilen " Så är det dax för tisdagsmyyyyyyysssss!!!!"

Slinker in i matbutiken i byn på vägen hem. Inhandlar diverse godsaker till mig.

Går en långrunda i skogen med vovvisarna. Underbart väder. Både hundarna och jag myser. Möter en gigantisk vovve i skogen. En Boer. Jättesnäll bjässe. Hans kompis far runt i skogen som en skållad råtta på jagt efter kaniner. Den herren är en springer spaniel. En överlycklig vovve. Mina vovvar är inte så lyckliga att möta dessa i deras ögon monster. Bimsan anfaller Mr Big. Ska försvara sin flock från allt ont. Känns tryggt. Hahaha!!

Väl inne igen laddar jag upp för mitt kvällsmys.



Ja, ni gissar rätt! Jag är en gottegris. Älskar god mat och att fixa god mat.



Det färdiga resultatet. Lägg märke till den rikliga mängden av majonäs. På en riktig räkmacka ska man ha så mycket majonäs att räkorna sjuker ner i majonäsen.
Detta är vad jag behöver för en riktig tisdagsmyskväll. Med andra ord kvällen är RÄDDAD!

La ni märke till texten på tidningen eller Ellos julkatalog?



Jag ligger vekligen i för att hålla formen inför jul. Mycket fet mat och ingen motion.

Kom plötsligt att tänka på att om två månader ska jag åka till Dubai och kanske då vara lagom snygg i en bikini. Hujeda mej! Hur ska detta gå.

Aja, (som man säger i skåne) det ordnar sig.



Nu tar vi en helg i taget. Först är det Allhelgona helgen. Ni ska väl hedra era döda med ett ljus i mörkret.

Sen kan man ju för skoj skull spöka för grannen.



 

Mårten GåsMårten Gås

Födelsedag: 9 maj 1938 i den dagliga dagstidningsstripen. Då Mårten kom till Kalle, hade han med sig en lapp med följande text: ”Bäste Kalle! Din kusin Mårten kommer att bo hos dig ett par dagar. Hälsningar Farmor Anka. PS! Se till att han får ordentligt med mat!” Denna uppmaning klarade Mårten lätt av själv. Han åt upp allt vad Kalle hade och tog till och med mjölken från nappflaskor och bananer från apor.

Släktingar: Far: Gabriel Gås
Mor: Fanny Knös

Nästa månad är det dax för fler festligheter. Mårten Gås.

Lev väl och gosa mycket.

Kramis!



Kommentarer
Postat av: cecce

Gottegris!

Själv nöjer jag mej med pepparkakor...utan majonnäs men med mycket ost.

Svullotime:-)



Ha det bra i tisdagskvällen!

Kram

2009-10-21 @ 21:46:43
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: superman

Bra! Helt rätt med xtra majjo, mmmmmmmm. Öl e oxå bra. Ha det kompis.

2009-10-22 @ 19:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0