Individuella studieplaner

Just nu sitter jag och går igenom elevernas individuella studieplaner. En fråga jag ställer mig hela tiden är "Varför stämmer de aldrig!"
Det ligger kurser som inte ska finnas med, det fattas kurser, de flesta eleverna har för många kurser i sina studieplaner men väldigt få läser utökad kurs. Hur går det till?
Svaret på frågan måste vara:
1. Lärarna vet inte vilka kurser eleverna ska läsa.
2. Kanslisten som  lägger in kurserna vet inte vilka kurser som är obligatoriska och vilka som inte ska finnas med.
3. Jag är otydlig i mina instukitoner.
4. En kombination av allt.
5. Allt är mitt fel!

Troligen det sista.
Ett förbannat slitgöra är det och det är hela tiden jag som får höra att det inte stämmer.

Tur att det är lov så man får lite lugn och ro att sitta och kolla igenom det.

I morgon ska jag vara ledig tänkte jag. Har lagt ärtor i blöt i morse så de ska jag laga till i kväll eller i morgon.

Hade planer på att kunna lägga in bilderna från jobbet direkt i datorn på jobb men det går inte. Här får man inte installera vilka program som helst. Så det blir inget med det. Det är ju inte alltid som jag orkar sitta på kvällen framför datorn när jag suttit framför en hela dagen på jobbet. Det är ju lite meck med att få in bilder i bloggen. Finns kanske ett enklare sätt som jag inte vet hur det funkar.

Idag är det ett härligt väder. Solen skiner och jag hoppas att jag kan slinka ivär lite tidigare så jag hinner njuta lite av vädret innan det är mörkt.

Lev väl och lev livet lätt.

Kramis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0