Höstmys och pippi

Helgen tar fort slut.
Hösten är här och jag försöker att ha det så mysigt omkring mig som jag bara kan.
Har plockat fram min hallowenlyckta och ställt på kaminen. Den lyser så mysigt med ett värmeljus i. Det är härligt med höst och mörker just för att man kan tända många stearinljus.

I fredags så träffade jag mina gamla klasskamrater från grundskolan. Anette, Tarja, Ramiza och Carina. Vi var och spelade bowling och åt en tacosbuffe. Vi had det jättetrevligt och peppade varandra när vi missade. Tarja och jag skojade och kom ihåg när vi var och spelade bowling i skolan. Jag tappade klotet bakåt då. Alla klasskompisarna kastade sig åt sidan och jublade.
I fredag så gjorde Ramiza en "Lena" dvs hon tappade klotet bakåt. Jättejubel från oss andra. Vi spelade väl  inte en lysande bowling precis men Carina lyckades få ihop 95 poäng tror jag. Jag kom sist. Som vanligt.

Idag så var det den liten fågel som flög rakt in i vårt vardagsrumsfönster. Den lilla stackaren var helt borta i säkert en halvtimme. Bara satt på bordet och såg snurrig ut.
Jag fick slå upp i min fågelbok för att kolla vad det var för en sorts fågel.
Det var en kungsfågel. Den var väldigt vacker.

 



Lite suddig bild. Den reagerade inte när vi gick ut och tog foto på den.

Jag blev glad när den repade sig och flög iväg.

Jag har vallat Donne idag i skogen. Han har inte varit med på mina långa rundor så idag sa jag att nu ska jag visa dig dammarna och har vi tur får vi se lite hjort med. Jag kunde även peka ut var jag brukar plocka kantareller.

Vi fick se hjort och det var en underbar dag att gå i skogen.



Visst är det vackert?

Just nu i skrivande stund har jag ett bröd i ugnen. Ett hälsobröd som jag hittade receptet på i en av våra kokböcker. Jag har även bakat kanelbullar idag. Jag gillar egentligen inte kanelbullar men det finns en annan i huset som gör det.
Hade en kompis som läste i en bok att kvinnor som bakar mycket är sexuellt understimulerade. Hon slutade baka så mycket efter det.
Supermans sambo bakar JÄTTEMYCKET. Vilken dålig karl hon har stackaren. Jag får nog ta ett snack med honom.

Lev väl och baka lagom.

Kramis!


Kommentarer
Postat av: superman

Kära Lena! Tänk vad bra med en kvinna som gillar att baka, så man slipper anstränga sej senare i sängkammaren, och så får man se på tv ifred. Baka på, så att mannen slipper anstränga sej och får rikta in sej på viktiga saker som travet etc.

Kram superman!

2009-10-19 @ 21:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0