Höst

Nu känns det verkligen att det är höst.
Min kollega och jag passade på att gå en sväng i skogen när vi var i Bosarp med eleverna. Det var en såndär härlig dag med en sol som värmde så skönt.
Min kollegas mamma bor i Spanien och kollegan vill då att jag skulle ta lite bilder på henne i skogen för att hon skulle skicka till sin mama.
Då ville hon även ta kort på mig när vi traskade omkring där.

Här är resultatet av de bilderna.



Med denna bilden blev jag skolans oktoberbild i vår interna kalender.
Det var ett sånt fint motljus.







Vi hittade en konstig svamp. Den var alldeles vit och såg ut som marsipan på hatten. Säkert giftig men vacker. Är det någon sm vet vad det är så hör gärna av er. Jag återkommer med en bättre bild på svampen.

Vi hittade även en svamp som såg ut som maskar som stack upp från marken. Långa smala slemmiga saker. Kollegan tyckte det såg ut som snoppar som stack upp men det beror kanske på vad man har för preferenser.

Lev väl och akta er för svamparna i skogen.

Kramis!

Kommentarer
Postat av: superman

Förstår att ni betraktade svamparna, och deras utseende. Kram kompis!

2009-10-01 @ 19:31:05
Postat av: Hatte

Skulle tro att det var sticksvamp ni såg ;) Den liknar...

Ha det bra utan vaccination!

2009-10-07 @ 07:42:17
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder på dej!

Kram

2009-10-11 @ 15:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0