Helgen

En glad mor hämtade sonen på centralstationen i Malmö i fredagskväll. Tänk att han vill helt frivilligt tillbringa en hel helg med sin mor!? När jag frågade vadan detta så var svaret helt enkelt att hans grafikkort till datorn hade gått sönder så han hade inget bättre för sig. Det gör inget för min del, han kom till mig i alla fall!

I fredags så käkade vi kyckling och kollade på tv. Vi var ganska trötta och gick och lade oss ganska tidigt.
På lördags morgon så gick vi en lång promenad i det härliga vädret. Ok det regnade lite men det kändes inte i skogen. Vi såg jättemånga dovhjortar och Bimsan som fick följa med var överlycklig. Hittade många olika sorters svamp men jag vågar inte plocka för jag vet ju inte vad det är för sort.

Efter långpromenaden fick ju vi ha lite kaffe med hembakade äpplemuffins. Mmmmmm! Gott!

Tog en tur med bilen och handlade mat i Sjöbo. Jag fick ju visa vad Sjöbo har att erbjuda. Det tog tre minuter att köra igenom. Hahah! Inte så mycket att kika på. Handlade en stor pumpa som jag ställde på framsidan av huset. Lite hallowenkänning.

I dag söndag var det inte lika skönt att gå i skogen men vi tog en tur i alla fall.



Mattias ville först inte vara med på bild.

Efter lite övertalning blev det bättre.



Mattias har gått ner totalt 35 kg i vikt! Guldstjärna! Duktigt av honom.

Inte utan att det skär i modershjärtat lite när jag vinkade av honom vid tåget idag. Jag är jätteglad att jag fått rå om honom i helgen.

Även jag och Bim och Molly kom med på bild.




I morgon ska jag köra med Molly till veterinären och fått ta alla stygnen hon har på magen.



Detta är bara en del av hennes broderier på magen. Jag tror att hon kommer att tycka att det blir skönt att bil av med det. Hoppas att det går bra. Hon har klarat detta över mina förväntningar. Jag trodde att hon skulle vara jättedålig i flera dagar men hon var som vanligt efter ett dygn. Det är härligt med djur på det viset. Hade det varit Superman på jobbet så hade det varit gnälligt värre.

Nu börjar jag lära mig hur min nya fina mobil funkar. Den tar ganska bra bilder. Har en 8 megapixelkamera så det fattas bara. Jag har även laddat ner film i den nu. Kan vara bra att ha på flyget när jag nu ska resa till Dubai!

http://www.conduitgroup.com.au/stories/construction/videos/Dubai_is_Bankrupt.php

Ha det gott och lev väl!

Kramis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0