Fredag

Idag har jag tagit ledigt. Fast egentligen inte...har lite jobb med mig hem som jag ska läsa igenom.
Har just satt på en jättegryta med ärtsoppa. Ska bli gott när det puttrat färdigt.

Funderar på om jag ska försöka att ta mig in till stan och sätta ljus på kyrkogården, men det är ju en bit att köra så jag har inte bestämt mig än.

Har varit ute i skogen på morgonen och gått en härlig promenad med vovvarna.





Björkarna har fällt nästan alla sina blad och dom har lagt sig som en gul-brun-orange ryamatta över stigarna i skogen. När solen sträcker sina strålar ned mellan de kala trädkronorna lyser skogens stigar i ett mystiskt skimmer. Det är som en vacker tavla som man träder in i när jag tar de första stegen in på stigen.

Jag har tagit lite bilder på jobbet när det har varit lov i veckan.



Anna-Lena som är skolsköterska och Helena som är kurator.

Torsten och Ahmed som är vaktmästare och skolvärd.



Rufus. Han är den som jobbat allra hårdast denna veckan. Han har fått följa med matte på jobbet varje dag och har varit överlycklig. Han har jobbat hårt på att få uppmärksamhet. När han hade tråkigt kom han in till mig och puffade på mig för jag skulle leka med honom. Han har även lyckats skrämma två kursdeltagare som började på vår bussutbildning. Han blir glad när han lyckas skrämma någon för han är inte van vid att man blir rädd för honom. Han är en glad och genomsnäll vovsing. Hans matte Åse, som är chef på skolan har berättat att han blir så glad när hon säger: "Ska vi åka och jobba?" Då vet han att han får följa med.



Detta är en del av det jag sysslet med denna veckan. Man behöver inte några akademiska poäng för att utföra detta jobbet men det ska ju göras och jag tog ett par timmar till detta. En del av syv-jobbet. (Dom borde införa en "klipp-och klistra-kurs på syv-utbildningen på Malmö högskola.)

Lev väl och klipp dig inte i fingrarna.

Kramis.


Kommentarer
Postat av: superman

luktade det fortfarande skog i huset efter ärtsoppan....

2009-11-01 @ 17:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0