Vaccinationer

I går hade vi vaccinationsdag på skolan. 80 elever fick en spruta i armen och de lärare som ville fick vaccineras med vaccin som blev över. Många lärare och annan personal nappade på erbjudandet.
I dag är det många sjuka på jobbet. Någon har inte kunnat komma till jobbet alls en del har blivit sjuka under dagen och fått gå hem. En kollega är så jättesjuk med feber som kommer och går hela tiden. En del har mått lite dåligt men kunnat jobba i alla fall. Gemensamt för alla är att dom har ont i armen!?
Det handlar alltså om de som blev vaccinerade.

Mig får man inte sätta en spruta i hur som helst. Är skiträdd för allt vad nålar heter. Trodde man skulle vänja sig efter alla sprutor och prover man gått igenom under årens lopp. För att inte snacka om när jag fick barn! Fy vad mycket jag fick stå ut med då. Inte har jag vant mig för det. Snarare tvärtom.
Ska gå och få plockat bort några prickar denna månaden och det ser jag verkligen inte fram emot. Då får man nog både bedövning och blir skuren i. Jag ska även gå på cellprovskontroll och det är inte heller någon höjdare. Fördelen är att det går ganska fort. Det är ju ändå bra att man kan göra allt detta. I förebyggande syfte.

Bakteriedödande handdesinfektionsmedel har haft strykande åtgång. Foto: Bertil Ericson/Scanpix.

Jag får väl nöja mig med att döda bakterierna med gel.

Lev väl och var en räddhare om du vill!

Kramis!



Kommentarer
Postat av: cecce

Har hört att ni har massor med spritstationer på ert jobb! Det räcker säkert:-) Själv har jag ännu inte tagit svinsprutan. Vet inte om jag ska heller!

Kram till dej!

2009-11-13 @ 23:54:59
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0