24 november

Nu är det bara en månad kvar till julafton!



Kommer att kännas jättekonstigt. Ska fira jul i Dubai. Åker den 20/12. Träffar inte mina barn på hela julen. Fast i och för sig brukar jag inte göra det ändå. Dom har alltid firat jul med sin pappa. Fast i år frågade dom faktiskt mig vad vi skulle göra till jul och då hade vi redan bokat resa. Känns inte riktigt bra faktiskt. Under alla åren jag varit skild så har barnen alltid velat fira julen med sin far och jag har inte sagt något om det. Det har ju inte varit roligt precis att sitta utan sin familj en jul men jag har ju haft Donnes familj att fira med. Så har det varit de sista 10 åren. Nu när vi bestämmer oss för att åka iväg så frågar pojkarna mig vad jag ska göra. Har aldrig hänt tidigare. Det har snarare varit jag som frågat dom om dom inte ville komma till mig.
Dom blev inte ledsna eller arga eller något men jag hade ju gärna velat fira jul med dem. Det kommer fler jular så jag får väl ladda inför nästa jul istället.

Förra veckan var en jättejobbig vecka. Var helt slut varje dag jag kom hem var dessutom sjuk i två dagar.
När jag vaknade på onsdagen så kände jag mig lite halvkass men tänkte att det går över bara jag kommer upp och igång. På jobbet blev det bara värre och värre. Frågade vår skolsköterska om hon ville ta tempen på mig och det visade sig att jag hade ca 38 grader.
Åk hem och lägg dig, Lena, sa hon. Äsch så farligt är det väl inte. Jag kan nog vara med på ett möte innan jag åker. Fast jag blev bara sämre så jag åkte hem och sov bort hela eftermiddagen.

I lördags var det öppet hus på skolan och jag ficka fara som en skållad råtta överallt. Ut med frågor till tipsrundan i hela bygget. Kom på att jag glömt en utslagsfråga hemma! Fick snabbt sno ihop en ny med hjälp av en av våra hantverkslärare.
Sen ska man går runt och vara trevlig och prata med folk i tre timmar. Det är i och för sig ganska roligt men det tar sin lilla tid.
Alla vara jätteduktiga och hade gjort fint i sina verkstäder och fixat dit utställningsbilar. Många kom med sina ungdomar och ställde frågor om utbildningen.

Vissa känner man igen år efter år. De kommer, går en runda i huset och sen sitter de i matsalen och äter korv tills vi stänger. Det är trevligt eftersom man känner att de är nöjda med utbildningen som deras söner går på.

På det hela taget var det en ganska bra dag.

Denna veckan ska jag försöka att ta igen det jag missade förra veckan.

På lördag ska jag kanske åka till Köpenhamn med den äldste sonen. Hoppas på fint väder bara. Vi ska ha det så mysigt. Jag ska plåga honom med att gå i klädbutiker och sånt och han plågar mig med att gå i dataspels- och mangatidningsbutiker. Däremellan ska vi fika och mysa!

Superman är hemma och jag vet inte om han själv är sjuk eller om det är något barn som är sjukt. Han missade en jättebra dag i går. Vi hade studiedag och Albin vår gymnasiepräst ,var här och föreläste. Han är bara så jättebra att lyssna till. Han pratar inte alls om sånt som man tror att han ska prata om. Jag ha ju vissa fördomar om präster och dessa tar han bort på tre minuter. Hahaha!!

Stackars Superman som har alla sjukdomar att hålla reda på! Du ser väl upp med den kommande lamminfluensan?! Symtomen är krulligt hår och man drar på alla "ä" när man pratar. Finns inget vaccin än men det ska vara bra att tugga på lite ensilage i förebyggande syfte.

Lev väl och håll er friska!

Kramis!


Kommentarer
Postat av: cecce

ha ha ha...nej, gud bevare mej! Inte fler influensor nu! Då vet jag inte vad jag gör:-)



kramar

2009-12-04 @ 22:06:18
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0