Gymnasiemässa

Denna veckan är det gymnasiemässa på Swedbank Arena. Har haft ett himla meck med att få allt att klaffa. Saker som ska transporteras dit, trjöor ska beställas, mat och fika ska beställas. Personal ska bemanna mässan. Det är här det stora problemet är.
Förra året sa jag att ledningen på skolan måste beorda in personal för att det ska vara kvalitet på svaren på alla frågorna som eleverna ställer. I år har jag lagt in allt till min rektor för fordon och det har inte hänt ett skit!
Alltså...allt är som vanligt. Ska man får något gjort på ett bra sätt så får man göra allt själv! Inte lita på någon, inte ens den som är chef över avdelningen. Suck!
Jag får väl tillbringa mina sista dagar denna veckan på mässan. Skulle inte förvåna mig om jag får köra mina 5 mil på lördag också för att stå på mässan. Det blir tio mil tur och retur. Hade gärna sluppit det. Får väl vara ledig en annan dag istället.
Det brukar vara ganska kul att vara på mässan. Dels för att det är många elever från grundskolorna som besöker mässan och dels för att jag får träffa alla mina kollegor från de andra gymnasieskolorna.

På fredag har vi 70-talsfest på skolan. Många är engagerade och det kommer säkert att bli jättebra. Själv får jag köra bil så någon sprit blir det inte för min del. (Ska ju köra till mässan dagen efter.)
Ska försöka att ta lite bilder och lägga ut här så alla får se hur kul vi har det på vår skola.

I kväll ska jag till Ystad för att träffa mina kära gamla klasskamrater igen. Det ska bli kul! Lite underligt. Först träffas vi inte på tio år sen träffas vi varje månad. Fast det är härligt att vi fått kontakt igen tycker jag.
Det är Ramiza som är värd i kväll. Ska bli kul att se hur hon bor.

Lev väl och jobba inte ihjäl er!

Kramis!

Kommentarer
Postat av: cecce

Ser fram emot bilderna!

kramar!

2009-11-13 @ 23:56:06
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Stefan

Lena, du har det inte lätt, men du är guld värd, som gör allt detta för din skola. Hoppas att du slapp köra till mässan idag. Vi ses på måndag.



Stiffe på Sär

2009-11-14 @ 20:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0