Rodda i röran

Idag har jag fått gubben att rodda upp i röran i garaget. Han är väldigt nöjd med sig själv och det ska han vara. Fy sjutton vad mycket skräp man samlar på sig under årens lopp.
Han har slängt en massa arkiverade papper från firman. Man är ju tvungen att spara alla papper i tio år men här fanns papper från femton år tillbaka. Flera kartonger tömmdes. Mössen hade byggt bo i några gamla inplastade kuddar. Dom stackarna hade dött där med. Men först hade dom kalasat lite på olika plastatiraljer i garaget. Tre vändor har vi kört till tippen. Det var en perfekt dag att köra till återvinnigscentralen. Inga köer inga bilar. De flesta tror nog att det är stängt en sån här dag. Det är ju helg.
Gubbarna på tippen slet inte ihjäl sig direkt. 5 gubbar satt under ett parasol och drack kaffe och pekade vart vi skulle slänga sakerna.

Har en förkyldning på gång. Har gått här och snörvlat hela dagen. Fast man överlever väl det med. Donne han startade dagen med att gå in och boka golftid. Jag påtalade att det är kanske ett bra sätt att slippa röja i garaget. Han bokade av igen. Vi kan säkert spela nån annan dag under helgen.

Donne har även snickrat ihop en fin blomsterlåda till terassen. Den gamla var genomrutten. Jag har köpt fina pelargoner och lobelior som jag planterat i lådan. Det blev jättefint.



Fick en hortensia av Donnes dotter och hennes familj när jag fyllde år som är jättefin.



I min lilla rabatt sitter en liten grodprins på ett rabarberblad i betong som Ulla på jobbet gjort. Rabarberbladet kommer från min trädgård men betongen kommer inte därifrån. Hon är så duktig och pysslig, Ulla. Bra blev det med. Han ser ut att trivas tycker jag.





Lilla Bimsan ville också vara med på en bild.



Nu ska Donne och jag slå vara kloka (?) huvud ihopa och försöka komma på något gott och trvligt att äta till kvällsmat.

Lev väl!

Kramis!

Kommentarer
Postat av: cecce

Fina bilder på fina blommor! Du e duktig du!

Kram

2009-05-26 @ 06:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0