Onsdag

Onsdagarna är konstiga dagar. Det är liksom mitt i veckan och man vaet inte riktigt vad man tycker om detta.
När jag vaknar på morgonen har jag två val. Gilla läget eller inte.
Idag bestämde jag mig för att välja att gilla onsdagar. Detta till mina arbetskamraters stora förtret. Det var ju inte helt poppis och komma in i personalrummet och uttrycka sin glädje över att det är onsdag. Ulla och Gunilla tittade helt oförstående på mig.
Sen var det lunchen i skolan. Pannbiff med lök. Låter underbart eller hur. Tio över elva kom kollegan inrusande och sa att maten håller på att ta slut så vi går och äter nu. Bråttom fick man ju. Då visade det sig att det bara var löken som tagit slut. Lök kan jag inte äta ändå så det kunde ju kvitta ändå.
Under lunchen så hade jag två val....gilla den eller inte. Jag valde att gilla det som var gott. Det vill säga grönsakerna. Åter Gunilla och Ulla som råkade ut för min översvallande glädje. Dom satt och ojade sig över hur dåliga pannbiffarna var (dom smakade skit) medan jag satt och öste beröm över lingonsylten och kålsalladen.
Vad jag vill ha sagt är: Varför alltid fokusera på det som är dåligt? Det finns alltid något som är bra. Kan man fokusera på det så blir livet lite enklare att leva.

I morgon är det torsdag. Härliga torsdag!!!!

Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0