Middag och bowling

När jag vaknade i går så mådde jag inte så där jättebra. Lite huvudvärk och småförkjyld. Attans, jag som skulle göra så mycket kul saker.
Åkte till jobbet och jobbade fram till lunch då jag skulle vara i Bjerred och äta med mina syv-kollegor i särskolan. Mådde inte speciellt bra då heller men dom är så himla roliga så man blir genast på mycket bättre humör när man träffar dom. Åt en härlig lunch på Långa Bryggan i Bjerred. Hade det jättetrevligt. Kände mig ganska ok när jag körde hem.

Lade mig i badet med nån magiskt örthistoria som jag fått i present av mina kollegor. Sov en stund i badkaret.

Iväg till Restaurang Buffén där Madde och Lina hade fixat så vi fick en liten avdelning för oss själv. Många skålar och många glada skratt blev det där.



Lina till vänster. Hon som var festfixare.



Erika  äter bara sallad. Hon blir nog en kanin i nästa liv.



Bilden gör inte Ulla någon rättvisa. HOn skulle upp idag och fixa frukost till hela släkten som skulle komma kl 10.00 på födesedagskalas. Hennes "gubbe" fyller år. Dom skulle ha storfrukost. Scrambled eggs, bacon, röda pölser, köttbullar, och en massa andra godsaker. Ulla var i högform så det är nog inte så kul att laga all den maten så tidigt på morgonen. Jag erbjöd mig att komma med pizza till alla istället. Tyckte inte det var någon skillnad. Man kan ju få allt på en pizza.



Peter som var snäll och körde mig hem efter vi spelat bowling. Eller rättare sagt han körde mig halvvägs hem, dvs till Vellinge, sen kom Donne och hämtade mig där. Lite trist att inte någon annan bor där jag bor. Peter han var ialla fall snäll och körde en liten omväg för min skull. Tack Peter!

Bowlingen gick som förväntat.....dåligt ....eller jag ska nog vara nöjd hade 119 p som mest. Det är väl ok för någon som bara spelar bowling 2 ggr om året och då i onyktert tillstånd.

Det var bara Peter och jag som avvek tidigt. Alla de andra skulle vidare till Swing In men det hoppade jag över.

Idag tror jag att jag ska göra köttbullar till middag. Det var länge sedan vi hade det.

Lev väl!

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: cecce

Bjärred med e...det var längesen jag såg någon stava det så. Hm? Kanske finare med e...

Kul att du va här i byn och njöt ute på skitlångabryggan. Ganska nice ställe faktiskt.

Nästa gång kanske vi kan gå dit?

Kram

2009-05-17 @ 19:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0