Hilton

När jag fyllde år fick jag ett "presentkort" av min vännina Kerstin. Det var en heldag med egen chaufför samt bil och en fri middag på valfritt ställe. Verkligen en kul present! I går, lördag, utnyttjade jag en del av presenten. Jag önskade mig en brunch eller en lunch på Hilton.
Kerstin hade bokat bord som stod fint dukat med svenska flaggan och allt. Det kändes lite som i "Sex and the city" när jag gick förbi fönstren och såg Kerstin sitta och vänta på mig i foajén. Vinkade lite till varandra och sen den obligatoriska kramen när man träffas.
Vi hade verkligen en jättemysig dag. Lunchen var supergod. Vi åt en Waldorf chickensallad. Sen gick vi in på triangelns köpcenter och gjorde av med lite pengar. Kaffet, eller chai som vi drack, tog vi på gågatan. Vädret var kanon och vi hade det mysigt.
När vi ätit färdigt så såg jag min äldste son promenera förbi utanför så jag fick ju ringa till honom så jag fick prata med honom och så att Kerstin fick träffa honom. Hon har inte sett honom på länge. Hennes första  reflektion var "så lik han är sin far". Det är han verkligen. Han blev lika glad som jag över att träffas. Han är en mysig kille.
En lyckad dag. Tack Kerstin!

Idag söndag har jag röjt i trädgården. 9.15 körde jag igång grästrimmern så gräset flög omkring. När jag gjort det fick jag putsa fönstren för dom var fulla med gräs. Nu är det inte så att jag skvätte runt så det flög en meter upp i luften. Vi har fyra stora fönster i markplan till källaren och det var de fönstren jag fick putsa.

Mannen är sjuk! Eländes elände! Igår när vi ätit kvällsmat så sa han att han inte mådde så bra. Jag frågade om han hade feber men det visste han inte. Han tog tempen efter maten och han hade 38.6 så han gick och lade sig direkt. Då var klockan sju. Jag gick ner i källaren och lade mig. Ville inte störa honom när han sov. Han sov till klockan åtta i morse. Han har hållt sig uppe med hjälp av panodil hela dagen. Han har visat huset för någon spekulant. Han är inte den gnälliga typen alltså.

Har hållt mig utomhus hela dagen.
Får nog sova i källaren i natt med. Mannen hostar och har sig så.

Lev väl....och sov i källaren!

Kommentarer
Postat av: cecce

Han har nog fått svininfluensan precis som jag. Det är vad superman tror ialla fall. Än så länge har jag varken börjat böka eller grymta så det är nog ingen fara!

Härlig 50 årspresent du fick!

Kram

2009-05-11 @ 19:50:28
Postat av: Lena

Martin är immun mot allt, tror jag! Hahahaha!!!!

2009-05-13 @ 13:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0