Freeeeedag!!!!

Japp! Så var det fredag igen.
Idag var jag inte jättepigg när jag steg upp. Duchade och tvättade håret. Orkade inte står och föna och dra ut lockarna så de fick sitta kvar idag. Ser ut som en riktig tant med lockarna i håret.

    Första bilden med Gunillas tumme i övre vänstra hörnet.



Andra bilden lyckades Gunilla utan att tummen kom med.
Så här ser jag ut när jag är lockig och ostylad. Tant syo!
Har kommit upp i den åldern när man inte ser att läsa utan glasögon.
Ja, så här ser det ut på mitt kontor. Det är här jag tillbringar många timmar varje dag.



Detta är utsikten från mitt rum. Idag har eleverna friluftsdag och är på Ribban och har fotbollsturnering så det är tomt på basketplanen. Det är något eleverna tycker är kul annars. Även en del lärare tycker det är kul.
Det är här eleverna står och smygröker. Dom tror att ingen ser dem. Hahahah!!! Jag har full koll.
Utsikten är väl inte den mest underbara i Malmö men man ska vara glad att det inte är en tegelmur man stirrar in i vaje dag.
När vi flyttade in så var det bara gräs och skräp där så det har blivit ganska fint tycker jag.

På mitt rum har jag en "nervös hund" som jag vill visa.



Får jag presentera Nervösa Fia!
Hon hjälper alla nervösa elever som kommer in till mig och inte vet vart dom ska göra av händerna. Då ställer Fia upp. Hon blir kramad, snurrad, klappasd och pillad på. Hon gillar det med. Framför allt så tycker nog eleverna att det är bra att ha något att göra med händerna när dom pratar med mig. Hon har hängt med ganska länge nu. Säkert i 6-7 år. Hon är alltid lika tålmodig.

Efter jobbet idag så åkte jag upp i min gamla lägenhet för att städa det sista innan jag lämnar över den till de nya ägarna.
Behövde putsa fönstren och tvätta av balkongen. Har en inglasad balkong med utsikt ända till Barsebäcksverken. Helt underbar utsikt. Mina söner har bott i den de sista åren men har flyttat ut nu. Så det var dax att sälja den. Har inte bott där själv på tre år.
Det var nog de smutsigaste fönstren jag någonsin sett. Jag har ju inte åkt upp dit för att städa så länge killarna bott där och dom har inte putsat fönstren någonsin. Sist de blev putsade var nog till jul -07.
Skönt att ha det gjort ialla fall!

Nu ska vi se ut nya tapeter till vårt nya hus vi köpt. Det ska bli kul!

Lördag - grillfest på kvällen.
Söndag - Elitloppet (Vad ska jag hitta på då?) Tur jag har Kerstin! Vi tar väl en tur på IKEA eller bara en fika i trädgården.

Måndag tillträde till nya huset.

Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0