Trädgården

Idag skulle jag egentligen följt med min oäkta make på Jägerso. Vi var speciellt inbjudna med buffé och rundvandring i stallen och allt möjligt. Fast när jag vaknade i morse så tänkte jag, nej, jag har inte lust att gå där i detta fina vädret. Vill fixa lite i tradgården och snygga till där. Så blev det. Har tillbringat 30 år av mit liv i häststall så jag vet hur det ser ut.

Har sopat utanför tomten och klippt bort gammal blomställningar från lavendeln. Det gjorde jag med häcksaxen i förmiddags. Kunde glädjas åt att väcka min "räliga" granne. Han kommer hem vid fyratiden varje morgon och hans 20 år gammla BMW årsmodell 85,låter som en traktor. Gamle gubben är ute och raggar varje kväll. En riktigt "räli gubbe".
I vilket fall som helst kunde jag i dag glädja mig åt att väcka honom. Heheheh! Inte mer än rätt. Han väcker oss varje mogron vid fyratiden.
Inte nog med att hans bil låter. Han ska ha in den i garaget och sen ska han köra upp den andra gamla häcken Honda samma årgång. har han på uppfarten. Den låter lika mycket som BMW´n. Hondan har han dessutom lagat med plast som han stoppat in i ett trasigt positionsljus. Huset han bor i lagar han med plåtbitar som han sätter fast med silvertejp. Rena nöjet att se hur djävligt det ser ut.

Idag har jag planterat 40 st penseér i trädgården. Måste glädja grannarna med lite trevliga blommor. Det blir fint när de blommar ordentligt. Måsta ha trädgården lite fin fast vi ska flytta. Det ska se trevligt ut när det kommer spekulanter och tittar. Hoppas, hoppas att det kommer någon som vill ha huset snart. Det hade varit skönt att bli av med det.
Hoppas, hoppas att någon även vill köpa min lägenhet också. Trist att stå och ha den kvar. Dom pengarna kan man ha betydligt roligare för.

Ska göra fylld spättfilé till middag när Donne kommer hem. Ska bli gott. Paté till förrätt.

Spelade vollyboll med arbetskamraterna i går. Har faktiskt lite träningsvärk i armarna och i benen och i ryggen idag. Härligt! Det var kul. Det var 35 år sedan sist jag spelade men det gick ganska bra. Tycker jag själv i alla fall. Inte säkert att mina lagkamrater tycker detsamma. Är jag för gammal för sådana sporter?

Har dansat till Status Quo idag. Drog på volymen ordenligt och hoppade runt i källaren där cd-spelaren står. Råkad kika ut genom fönstret.....min snälla granne (jag har en sån med) stod och hängde i fönstret och undrade nog vad jag höll på med. Men det bjöd jag på och dansade glatt vidare.

Ha det gott i helgen!

Kramis.

Kommentarer
Postat av: superman

Härligt Lena!

Jobbat i trädgården, spelat volleyboll och dansat för grannen! Önskar jag hade lite av din energi...

Kram

2009-03-28 @ 20:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0