Mäklare

Jag har haft min lägenhet till salu i fem månader nu och det har inte hänt ett dugg. Har en jättetrevlig mäklare som har haft lite visningar men som har inte lyckats att hitta den rätta köparen.
Lägenheten som jag faktiskt inte själv bott i de sista tre åren. Det har mina söner fått göra när jag flyttade till Höllviken. Men så blev det så att son nr 2 fick för sig att flytta till Karlskrona och då blev det naturligt att även son nr 1 flyttade till eget.
Så nu står den där tom och öde sen fyra månader tillbaka.
Lägenheten är jättefin. Ligger högst upp i ett niovåningshus och är renoverad med nytt badrum och kök. Utsikten är fantastisk. Det är på den inglasade balkongen som jag njutit av de absolut vackraste solnedgångarna jag sett någonsin. Man ser hela Lommabukten och vid bra väder ända till Barsebäck.

I vilket fall som helst har jag nu sagt upp avtalet med min mäklare. Det känns lite trist för jag gillade henne verkligen som person. Jag känner bara att jag måste göra något nu och det enda jag kan göra är att byta mäklare och hoppas på bättre tur med nästa. Nu ska jag bara försöka att välja en ny mäklare. Inte det lättaste. Speciellt inte när man är sambo med en mäklare. Tyvärr säger ju lagen att han inte får sälja min lägenhet så jag måste antingen sälja själv eller hitta någon annan som kan göra det.

Just nu känns carpe diem långt borta. Dagen kom, gick och är snart slut. Tycker inte jag fångat något alls.

Hoppas på en bättre dag i morgon.

Kommentarer
Postat av: cecce

Håll ut! Turen vänder..plötsligt händer det!

Kram

2009-03-09 @ 20:41:37
Postat av: Anonym

Vad gör det? Han är ju en oäkta man??? haha kram

2009-03-10 @ 10:18:56
Postat av: superman

stackars lena....men du har ju långa ben. Man får va glad för det lilla i all bedrövelse,eller?

2009-03-11 @ 22:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0