Karlskrona-helg

Man inser hur gammal man är när man får ta bilen och köra 25 mil för att fira födelsedag med sonen. Tänk att det gått 23 år sedan han föddes! Min lille. Den store föddes för 25 år sedan. Vi konstaterade att jag nu är dubbelt så gammal som han. Suck! Tiden går alldeles för fort.
Vi hade i alla fall bestämt att vi skulle fira lillebrorsans födelsedag i Karlskrona där han bor. Egentligen fyller han inte förrän på onsdag men eftersom han bor 25 mil bort är det enklare att fira honom när det är helg.
Jag plockade upp som nr 1 i går och vi körde iväg norrut. När vi just börjat köra så säger sonen att han skulle ju tagit en Manga-pocket med sig så han hade något att göra på vägen upp. Jag menade att det gör ingen nu kan han ju njuta av mitt sällskap hela vägen och jag kan njuta av hans!
Resan upp gick bra. Ett stopp vid Ekerödsrasten hör ju till med en fika såklart.

När vi kom fram så var det regnit men vi gick ut för att kolla om Bokia var öppet. Sonen ville fortfarande ha en pocket för hemresan. Förstår inte vad det är för fel på mitt sällskap. Kan vara att jag glatt sjunger med i alla låtarna på cd-skivorna.
Bokia var stängt. Hela Karlskrona var stängt och det skulle det vara tills på måndag! Inget söndagsöppet här inte.

Vi fortsatte att traska vidare i regnet för att hitta någonstans att äta. Hittade en fransk restaurang som verkade ha riktigt god mat men det tyckte inte den stora sonen som inte äter "konstig mat" men son nr 2 och jag tyckte det verkade jättebra och kände oss lite lurade för vi inte kunde gå in där.
Efter en halvtimmes traskande i regnet så hittade vi en grekisk restaurang som verkade ok så vi dök in där. Det var en lyckoträff. Vi åt en trerätters. Förrätt: toast skagen, Varmrätt: baconlindad oxfilé med klyftpotatis och till efterrätt en chokladtårta med vaniljglass och vispgrädde. Allt för 219 kr/per. Kanon för en moders plånbok.
Här är en bild från vår middag.

Det är son nr 2 som tittar in i kameran.

Efter middagen gick vi hem till sonen och spelade wii. Det är jättekul. Även jag tycker det är skitkul.

Stor koncentration.

Hotellet var bra. Ett mysigt hotell med gamla anor mitt i Karlskrona. Sov gott hela natten nästan. Det var några ungdomar som väsnades så jag vaknade men somnade om igen. Hotellet har en nattklubb som är välbesökt så man får väl räkna med att det är lite liv i luckan.
Frukost kl 9.45 med båda sönerna på hotellet. Kanonfrukost med bla scrambled eggs och bacon.

Nöjda och glada tog vi farväl av sonen/brodern och begav oss hem till Arlöv/Höllviken igen.




Läntar redan tills nästa gång jag får träffa dom tillsammans igen.

Ny spännande vecka väntar.

Kommentarer
Postat av: cecce

Låter som du haft en kanonhelg! Ni verkar ha haft bättre tur med matvalet än vi.Var glad för det!

I morgon får du träffa superman!!

Kram

2009-03-08 @ 19:38:35
Postat av: superman

jag längtar oxå att ialla fall ett av mina barn bor 25 mil bort-grattis. K-krona e en kanonstad, kul att du haft det bra. Ses i morrn.

2009-03-08 @ 19:46:03
Postat av: Anonym

Mmmm så god mat!!! Trevligt att allt gick som de skulle!!!Ha det så bra..kram

2009-03-09 @ 16:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0