Hotell

Nu har jag bokat hotell i Karlskrona över helgen. Min yngsta son bor där och jag och den äldre sonen ska dit och hälsa på. Den"lille", som egentligen är störst, fyller 23 år. Det ska vi fira i helgen.
Man kan visserligen åka framoch tillbaka samma dag men det känns konstigt när man tillbringar mer tid i bilen än tillsammans med sonen.
Det tar ca 2,5 timmar att köra upp. Då stannar vi och tar en fika på vägen.
Vi ska förutom födelsedagspresenter ta med oss lite flyttkartonger med sonens grejor som ingan av oss andra vill hysa längre.
Det är så roligt att få tillbringa en hel helg med båda sönerna. Det är inte så ofta det händer. Jag blir så lycklig av bara tanken.
Son nr 1 och jag ska bo på First Hotell mitt i Karlskrona. Son nr 2 bor bara 3 kvarter därifrån så det är lätt att förflytta sig. Son nr 2 har en liten gullig etta med ett pyttelitet kök så det hade varit lite trångt att knö in oss där. Det hade gått men jag är lite bekväm och tycker om att sova bra och ha det lite lyxigt med en god frukost på morgonen.

Nu har jag satt son nr 2 i arbete med att ta reda på en bra restaurang som vi kan äta på. Det är lite knökigt eftersom son nr 1 är lite kräsen. Han äter i princip bara kött, sås och potatis, pasta och ris. Inte kyckling. Kinamat är uteslutet. Helst ett ställe där han kan få en planka eller en redig biff. Grönsaker säger han att man blir sjuk av. Alla andra blir friska av grönsaker men inte han.
Han gick på folkhögskola ett år i norra skåne och då fick han en tröja där det stod " Jag älskar djur, helst med en god sås till." Passar honom jättebra.

Det har varit lugnt på jobbet idag och jag har fått gjort allt det jag hade tänkt att göra. Skönt.

Kommentarer
Postat av: Philla

Ha det bäst!!!

2009-03-07 @ 11:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0