Golfsäsongen har börjat!

Idag har jag varit ute och spelat lite golf. Det känns ganska bra att komma igång. Vädret var underbart och banan var dyblöt men jag njöt i alla fall.
Vi gick inte mer än 6 hål för det gick en fyrboll framför oss som var otroligt långsam men det var bra ändå. Slagen sitter som en smäck trots att jag inte spelat på hela vintern. Långt och rakt, faktiskt bättre än när jag slutade i höstas. Har kanske chansen att sänka handikappet.
Min golfsmed har sagt att när jag är nere i 25 i handikapp så ska han göra nya klubbor till mig. Har 28.5 idag så det finns ju en liten möjlighet att komma ner till 25 i år. Han gör så fina klubbor till mig. Inte nog med att dom är bra dom är snygga också. Rosa fina skaft. Det lyser om dem.
Det är viktigt att man gillar sin utrustning. Man ska trivas med den och gör man det så är det roligare att spela.

Är det fint väder i morgon med så kanske jag kan lura ut gubben igen att spela några hål. Hoppas det.

Det är härligt när man börjar få lite vårkänslor. Vintergäcken, snödroppar har tittat fram och krokusen likaså. Man blir så glad i själen när det är vår. Det är min favoritårstid. Känner att livet långsamt börjar krypa in i kroppen på mig och det börjar bli roligt att göra saker och ting igen. Har varit ute i trädgården och fått undan lite gamla växter så det nya kan titta fram.

Med hopp om att solen lyser i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0