Deklaration

Har varit duktig och registrerat min deklaration på nätet idag. Tänk vad lätt det är! Bara att logga in och sen några klick här och några tryck där och ändra lite här och lägg till lite där sen är det klart.
Förr så drog man in i det längsta till sista helgen innan man skulle köra iväg till lokala skatt och lägga pappren i brevlådan. Vilka bilköer det var då! Jag körde buss på den tiden och det var lite knökigt att komma fram och förbi alla dom som köade.
Det finns faktiskt saker som inte var bättre förr och det var en av dom.

Idag har jag lite träningsvärk i ryggen efter allt motionerande i helgen. Fast det hindrade inte mig att åka ut till golfbanan och träna lite. Roligt att se alla människor som tränar. En del har jättebra golfsving och andra ser för roliga ut när de svingar. Vi kan ha riktigt roligt åt detta när vi åker hem. Då kan man ostört kommentera alla konstiga golfsvingar som en del har. Fast egentligen har det inte någon betydelse. Bara man själv tycker att det är meningsfullt att spela och gillar att komma ut lite.
Vi golfare är ganska prioriterade tycker jag. Vi får många olika naturuppleverlser. Härliga tidiga mornar med hav, skog, himmel och sol och allt vad det kan vara. Jag njuter lika mycket om inte mer av att bara komma ut i naturen som av att spela golf.
Roligt att lufta mina fina rosa golfklubbor. Inte många som har sådana. Dom är specialtillverkade för mig. Ja, jag vet...jag är jävligt mallig över dom. Jag är skitsnygg på banan. Rosa klubbor, rosa jacka och rosa keps. Det ska synas att det är jag som är ute och luftar mig. Det sätter även lite press på mig att försöka att spela så bra golf som möjligt så man inte blir känd som "den rosa kärringen som inte kan spela".

I moron är en ny arbetsdag. Hoppas att du Superman har hållit dig frisk under helgen så Heman slipper jobba för två. ;-)

Lev väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0