Trädgården

Oj, vad vi har jobbat idag! Har fått gjort jättemycket! M;en först skulle jag till Lunds lasarett för att ställa in min nya hörapparat som inte fungerat sen jag fått den. Min förra apparat var mycket bra men det var dax att byta ut den. Fick en ny som jag märkte att jag inte kunde ha så fort jag satte mig i bilen. Det bara skorrade i den. Ringde in för att beställa en ny tid och då sa dom att det var mycket bättre om jag kunde komma in på öppen mottagning som dom hade varje förmiddag. Det var ju bra tänkte jag.
Idag körde vi hela vägen in till Lund bara för att få reda på att jag måste träffa den audionom som jag var hos först för att jag ev skulle ha en annan apparat. Fan! Vet ni hur det är att hitta parkering på lasarettet i Lund? Ett helvete! Tom parkeringshusen är fulla.
Jaja....jag har ju semester och ska ta det lugnt. Fick en tid nästa vecka så det får gå det med. Fast jag blev riktigt irriterad.

Vi körde vidare in till Hornbach för att köpa ett parasoll och färg. Vilken bra affär det är. Där finns ju alt och till ganska bra priser med.

Fick tag på ett bra parasoll. Körde in till Dalby och köpte fikabröd på vägen hem. Gott med fika när man shoppat.



Det gäller att hålla uppe kaloriintaget.





Visst tittar han längtansfullt?

Efter fikan satte vi igång att flytta buskar. Dom växte vid garageväggen och den ska vi måla så vi flyttade dem till ett bättre ställe. Mellan grannens och vår tomt. Jag tror att grannen blir glad för det är bara skräp på vår sida och nu slipper dom se det.



Det blev tre buskar över som Donne grävde ner på en slänt vi har där det bara växer vilda blommor och mycket ogräs. Här är Donne i grävartagen.



Här kollar Donne in vår stång som vi ska ha växter i. Vi körde ner till byns lilla växtcenter. Ett litet gulligt ställe. Jättetrevliga tjejer som jobbade där. Köpte blommor, jord, barkmull och en tomatplanta. Fick rabatt. Dom sa även att om vi behövde mer jord kunde vi bara hämta och var det ingen där så kunde vi ta jord och komma och betala sen. Så går det till på landet. Här litar man på folk. Härligt!





Visst börjar vi få mysigt på vår terass!



Det blev bra med de nya växterna!

Lev väl och tag på hatten för värmen skull!

Kramis!

Kommentarer
Postat av: madde

Jätte fint o mysigt ni har det :)

2009-06-24 @ 21:54:08
URL: http://darhus.blogg.se/
Postat av: cecce

Vilket fint hus!!! Grattis! Välkommen till Aspö när ni vill. Oj, vad vi ska fika!

Kram

2009-06-24 @ 23:28:52
Postat av: Philla

Gud va mysigt de ser ut....

2009-06-25 @ 17:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0