Sista dagen

Idag är det sista dagen på jobbet. I morgon ska vi ut i det blå med hela skolans personal. En del ska till Kiviks musteri och en del ska till Bilmuseét. Vi ska alltså ut på Österlen.
Det är så bra med att jobba på min skola. Vi behöver aldrig boka någon buss, vi ha flera stycken själv. Vi kan bara ta en för att åka vart vi vill. Ja, under förutsättning att bussarna inte används i undervisningen.
Nu är det ju lov så nu går det bra.
Vi är flera stycken som bor i Sjöbo med omnejd så vi blir upplockade i Sjöbo. Skönt att slippa köra in till Malmö för att sedan köra tillbaka igen.

Efter denna lilla utflykt så har jag semester. Det ska bli jätteskönt. Ska se till så vi får i ordning i hemmet. Alla flyttkartonger ska ses över och sorteras. Vi har faktiskt varit riktigt duktiga. Har plockat upp det mesta i skåp och i lådor. Har till och med kunnat bädda i gästsängarna. Det känns bra.

Ska försöka att köpa lite blommor på vägen hem idag. Behöver fixa till lite i trädgården. Har flyttat med de gamla blommorna men dom börjar se "tradia" ut. Har köpt nya gardiner idag på Hemtex. Ska se om dom passar in. I så fall ska dom upp så fort som möjligt. Det är jättekul att förnya sig. Nu förnyar vi hela hemmet.

Jag hoppas att vi kan få tid över och hälsa på Cecce och Superman på Aspö i sommar. Dom har ett sommarhus där som ser väldigt mysigt ut. Samtidigt kan jag ju passa på att hälsa på min yngsta son som bor i Karlskrona.
Cecce är jätteduktig på att baka kakor och tårtor av olika slag. Det är alltid jättegott fikabröd när man hälsar på.
Mmmmm......jag riktigt längtar.

Lev väl och bli tjock i sommar.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0