Ny vecka

Så var det måndag igen och jag har semester denna veckan också. Härligt.
På onsdag morgon ska jag till hörselvården redan kl 8.00. Enda tiden dom hade. Jaja, det få ju gå.

Igår så var Donne och jag  och tog en lektion i golf. Fy, vad vi kommer att bli giftiga på banan. Det är nyttigt med lektioner. Det är konstigt med golfarna tycker jag. Dom tar inte så mycket lektioner och ändå klagar dom på att dom spelar dålig golf. Hittar på massa ursäkter för sina dåliga slg. Ex som jag hört..."Jag stod i en kaninskit därför missade jag", " Du rörde dig och störde mig" "Jag stod i en håla". Ja, listan kan göras lång. Varför inte då kosta på sig ett par lektioner så man kan bli bättre, istället för att lura sig själv hela tiden.
Jag har bokat en lektion till nästa vecka. Får passa på när jag har tid.
I ridsporten som jag sysslat med tidigare så tog jag lektioner nästan varje vecka. Det krävs ju om man vill bli bättre och kunna utvecklas. Fast handen på hjärtat......hästar och ridning är mycket roligare än golf.

Idag ska jag till Burlöv Ceenter och shoppa lite tänkte jag. Behöver bla en torkvinda. Detta otroligt fula redskap man måste ha i trädgården. Det är något av det värsta jag vet. Finns det något fulare än att beskåda grannarnas tvätt? Har ni tänkt på var i trädgården man sätter upp en torkvinda? Mina grannar har den framför terassen!? Hur i hela fridens namn kan man sätta upp en torkvinda framför terassen? Ska gästerna sitta och kolla in ens tvätt? Underkläder, kläder och lakan?
Jag känner mig tvungen att skaffa en torkvinda för vi har inte så jättestort tvättrum som vi hade i vårt förra hus. Där kunde man hänga tvätten på linor och det gillar jag. Här har jag tumlare och torkskåp. Hur har man tänkt att man ska hänga lakan i torkskåp? Dom blir ju alldeles knöliga.
Ilandsproblem!

Nu ska jag sticka!

Lev väl och var rädd om dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0