Mycket att göra + fritid

På min shoppingrunda igår så kom jag hem med den enligt planerna inköpta torkvindan. Vet ni vad dom kan ta betalt för en torkvinda? Hutlöst! Där var tre sorter att välja på. En som var trekantig (?) som kostade 149 kr. Såg väldigt klen ut. En som var lika klen men i alla fall fyrkantig, kostade 249 kr. En som var i "lyxutförande" med rejäl lina och markankare till som kostade 995 kr (?!). Den kunde man dessutom köpa till ett överdrag och en klädnypekorg om man så ville det.
Den trekantiga såg alldeles för klen ut. Den fyrkantiga klena var slut. Alltså återstod det en "lyxtorkvinda" att välja på. Jag har alltså köpt en torkvinda för 995 kr! Dum i huvudet? Ja, troligen. Men det är ju vida känt.

Jag kom hem med en torkvinda för 995 kr som mannen skulle se till att den kom i jorden. Han som bara jobbar härhemma med att få vårt nya hus i ordning så vi kan ta det lite lugnt sen. Han har tex målat det nybyggda garaget.



Nu skulle vi få upp torkvindan. Fram med de verktyg som behövdes. Vi konstaterade att någon slägga det har vi inte men vi försöker med en hammare. Efter ett tag med bankande så gav mannen upp.



Här har han flytt till Veberöd för att inhandla en slägga.

 

En slägga rikare och sju bank så står den där lite på sned men det bjuder vi på.



En av finesserna är att pluggen som ska sitta i röret i marken när man inte anväder vindan kan hängas i linan. Hur har jag kunnat klara mig utan detta tidigare?

Det var duktigt varmt igår.



Termometern var uppe i 28.4 ett tag men steg faktiskt lite till under dagen.



Molly ligger helst i skuggan.



Bimsan i en av hennes favoritfötöljer. Detta är även min favoritfötölj.

Vi ska ha lite fritid med och försöka bli lite bättre i golf. Tog en niohålsrunda på kvällen i Sjöbo. En riktigt trevlig bana att spela tycker jag. Jag trivs jättebra på den.



Donne i puttingtagen.



Donne på tee. Försöker att se smal ut. Hade jag tagit bilden ett litet ögonblick innan hade han inte sett ut på detta viset. Nu är han lite spänd tycker jag.



Här är det jag som puttar. Det var en riktigt härlig kväll.



Är det verkligen jag? Ser ut som en gammal kärring. Ja, fast det är jag ju!

Jag gjorde en bra runda i alla fall och lektionen jag tog i söndags har redan gett reslutat.

I morgon så kanske, kanske sticker vi till Aspö och hälsar på Superman och Cecce. Vi får se om vi hinner och om dom är där.

Lev väl och ha plåster med er!

Kramis.


Kommentarer
Postat av: cecce

Fint hus kräver fin torkvinda!!

Ni är så välkomna hit så. Vi är här fram till fredag. Idag onsdag kommer supermans bror och två barn, så ni får trängas med dem. Annars får ni komma på torsdag om ni vill ha oss för er själva.

Kul om ni kom!

Kram

2009-07-01 @ 07:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0