Golf och Viasat

7.20 slog vi ut första golfbollen på Sjöbo golfklubb idag. Vi ville vara tidiga för det skulle vara damtävlingar vid 8.00-tiden. Det var en härlig morgon och vi kunde gå i kortärmat och kortbenat. Det vill säga att jag hade kjol och Donne hade shorts.
Vi spelade inte en strålande golf precis men jag hade i alla fall 25 poäng. Inte helt kass med tanke på att jag bara spelat två 9-håls rundor tidigare.
Donnes golf gick sämre. Vi fick leta bollar i skogen hela tiden. Han slog åt alla håll utom rakt fram. Jag påpekade att han bara slog i skogen när han skulle slå ut från tee men annars slog han jättebra. Vid 17:de hålet så slog han låååångt och rakt. Nu tänkte vi att nu sitter spelet igen. Men det var tyvärr bara det hålet. På 18:de var det samma skit igen.
Han får ta lektioner innan vi ska till Polen och spela golf så han får någon glädje av spelet.

Just nu har vi snickaren här som ska sätta upp parabolen så Donne får sitt Viasat. Han kan inte leva utan viasat-golf. Det blir nog bra med det.

Måste komma ihåg att ha kameran med mig mer.

Lev väl!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att inte svärfar förstår att det är bättre för honom att spela bridge...

2009-06-24 @ 13:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0