17/6 Österlen med jobbet

Sista arbetsdagen för min del innan semestern. Det var utflykt med hela kollegiet på östelen. Vi hade tur med vädret och ingen skadade sig.
Jag blev upphämtad i Sjöbo dit vi flyttat för en vecka sedan. Ja inte i Sjöbo men dock till Blentarp. Vi var fyra stycken som blev hämtade där. Det var jättebra för då slapp vi köra till Malmö fram och tillbaka. En person hämtade vi i Fränninge. Det var Micke.


Hanberättade en massa om just Fränninge. Jag har faktiskt väldigt goda vänner i Fränninge. Dom är uppfödare av Papillon bla. Canifelis Kennel. Micke är en mjukis som synes på bilden. ;-)

Färden gick till rallymuseét där vi fikade innan hälften av gänget skulle vidare till Kiviks musteri.



Oj! Vart tog kaffet vägen?



Inget kaffe än???



Här hoppar vi i handlingen och är på nästa ställe som jag för tillfället glömt namnet på. Chefen och skolsköterskan njuter i solen.



Vem skrattar de åt?



Ida, Bujar, Tomas, Lasse, Mjukis-Micke, och Bosse. Väntar på kaffet.



Peter, Jörgen och Mats underhåller medan Thomas fotar publiken.



På Rally-museét fanns det en utställning av Barbie eftersom hon fyller 50 år. Det var en del dockor och kläder som jag kände igen. Jag hade mycket Barbie-prylar på 60-talet när jag var liten och en del av detta fanns i montarna. Jättekul!





När man är på utflykt ska man  även ha lite kulturella inslag. Här är Fritiof Nilssons "Piraten´s" gravsten vid Ravlunda Kyrka. Jag har läst lite av hans böcker och då är det kul att få se den omtalade gravstenen. Det var en liten och ganska oansenlig grav. Jag hade förväntat mig att graven var utmärkt lite bättre men man fick leta och det vara bara denna stenen inget annat.



Tog en tur in i kyrkan också. En liten underbar kyrka.



På väg tillbaka upptäckte Nadja detta konstiga trädet. Klart att just hon la märke till det. Hon är ju lärare i naturkunskap. Naturen kan verkligen skapa underliga ting.



Det här är Nadja och hon hittade kaffet i alla fall!



Kul motorfordon som kan beskådas på museét.



Det här är en av våra bussar. Jörgen hade äran att få ta och både fram och tillbaka. detta gjorde han med bravur!

Kramis på er alla och hoppas ni får en härlig sommar!

Lev väl!

Kommentarer
Postat av: Paul

Tack själv Lena för en rolig dag.

Ska man skaffa en egen blogg i 40+ anda?

Nä skit i det, för nu är det sommarlov och då känner man sig som en 20 åring igen, så det så.

2009-06-19 @ 21:59:55
Postat av: madde

Ser riktigt mysigt ut ju :):):)

2009-06-20 @ 13:45:52
URL: http://darhus.blogg.se/
Postat av: cecce

Oj..vad mycket bilder! Det gillar vi. När kommer ni till Aspö!

2009-06-22 @ 15:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0