Skola i sommarskrud



Fredag idag och jag jobbar hemmifrån. Skolan har varit ganska tom och öde denna veckan. Det är bara jag och bibliotekarien som jobbat. Sen har det varit lite kollegor som inte kan hålla sig borta från skolan. Schemaläggaren har varit inne varje dag. Fyra lärare har titta in. Någon av dem har pillat lite i verkstäderna.
Jojje ( biblitekarien) och jag har flytta bokhyllor, bord och stolar i bibblan. Det har blivit väldigt bra därinne nu tycker jag. Vi var och letade lite färg men hittade inte annars hade vi nog målat en av väggarna i "tysta" rummet. Tror det skulle kunna bli väldigt bra. Någon lugn färg hade varit bra.

Här kommer fler bilder på en skola i sommarskrud. Detta ser vi ju inte eftersom vi oftas har semester under denna tiden men vi har en väldigt fin trädgård som är värd att visas.





På andra sidan av skolan råder det frid i trädgården. Där huserar en jättestor familj kaniner.



Man kan bara skymta kaninen på bilden men det är svårt att fånga dom på bild eftersom dom är så skygga.

I veckan hade jag besök av min gamla klasskamrat från grundskolan. Vi har varit kompisar i 42 år.



Två tanter i soffan. 42 år och många kilos tillägg men goa och glada är vi. Vi hade en trevlig kväll. Donne fixade maten och disken till oss och även kaffet. Han är en pärla min Donne.

Efter denna arbetsvecka så har jag fyra veckors semester igen.

Lev väl - var glad!

Kramis!

Kommentarer
Postat av: cecce

Jag bara undrar...kan vi byta man du och jag?

Kram

2009-07-10 @ 23:23:35
Postat av: Lena

Jag vill gärna behålla min förlovade för mig själv. Hittar inte en till likadan.

Superman har säkert sina kvalitéer fast inte i köket.



Kramis!

2009-07-11 @ 14:58:05
URL: http://femtioar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0