Resa

I morgon ska vi resa utomlands. Vi ska lämna hundarna till ett hundpensionat i Fyledalen. Jag har en otrolig ångest över detta.
Mina små vovvisar har aldrig varit på pensionat. Har svårt att förlika mig med tanken att dom ska bo i en "bur" i nästan en hel vecka. Molly som är så undergiven kommer att vara jätterädd och Bimsan som är så agressiv mot alla andra hundar kommer att få men för livet. Nä, det är nog inte så farligt men jag gillar inte det.
Plötsligt ser jag en massa fel på hundarna. Bimsan har ont någonstans och Molly är svullen på kinden. Man får inte lämna in hundarna om dom är sjuka.
Jag tror att Bimsan känner på sig att det är något på gång. Hon är inte lika glad som hon brukar.
Kanske inbillning det med.
Mina små som brukar sova i min säng på natten ska sova i en "bur" utan Matte.

Vi brukar lämna hundarna till Donnes föräldrar men dom börjar bli gamla och är inte helt friska. Därför tänkte vi att vi testar detta och ser om det fungerar. Hoppas att dom kommer att trivas. Hoppas, hoppas!

Som ni förstår är ångesten inte långt borta.

Försökte att flirta med min yngsta son men han kunde inte. Skulle träffa någon tjej i Göteborg i veckan och det är viktigare än att hjälpa sin mor när hon behöver hjälp. Förökte till och med att muta honom med en resa till London men inte ens det gick.
Den äldre sonen jobbar så han kan inte ta hand om dom.

Fem dagar går ganska fort ändå.

Lev väl - utan ångest.
Kramis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0