Nytt yrke

När man flyttar så vill man alltid förnya sitt hem lite. Vi har köpt en hylla extra till vardagsrummet så vi har någonstans att ställa all spriten vi aldrig dricker upp.

Donna har en stol från 70-talet som var omklädd i något gräsligt tyg. Detta gjorda att vi inte tyckte att stolen passade in nånstans.
I går så var vi på Stof och Stil på svågertorp och beställde nya gardiner till vardagsrummet och till det lilla tv-rummet. Då hittade vi ett roligt tyg som skulle kunna pryda vår stol.

Sagt och gjort. Vi köpte två meter av tyget och åkte hem och började ta i sär stolen. Jag klippte och fäste tyget på stolen. och vips ( vips är kanske lite att ta i, det tar sin lilla tid.) så var stolen som ny.
Jag fick tyg över så då sydde jag två kuddfodral som skulle passa in i rummet.

Här är reslutatet.



Visst blev den fräsig!



Kuddarna blev också jättebra!

Det är jätteroligt att klä om möbler. Kanske jag skulle omskola mig? Lenas tapetserarverkstad och inredning?
Jag har faktiskt klätt om en hel soffgrupp en gång i tiden. Köpte en gammal soffa av en kollega som hade den på vinden. Då gjorde jag så att man skulle kunna ta av hela klädseln och tvätta. Hade små barn då. Allt fästes med kardborreband och kuddarna var det blixtlås på så man kunde ta av de med.
Den blev jättebra. Hade den i flera år.

Det är mycket man skulle vilja göra. Ett pensionat med B och B är ett av mina drömmar. Kanske med ett litet kafé till? Supermans sambo gillar att baka så egentligen skulle vi slå våra påsar ihop. Hon med kafé och jag med bed and breakfast. Sååååå bra det hade blivit! Äsch man vet ju inte och det kostar en hel del att starta upp. Man ska hitta bra lokaler. Oj, vad det blev jobbigt.

Nu har jag jobbast i skolans värld i 15 år och det skulle faktisk vara kul att göra något annat. Fast å andra sidan så trivs jag ju med det jag gör.

Nu ska jag sätta mig på terassen och kolla in när grannen jobbar i trädgården.

Lev väl - håll drömmarna levande!

Kramis!

Kommentarer
Postat av: Philla

Hej Lena

Så mycket lite tyg gör eller hur??

De blev ju bra...även om de inte va VIPS...



Att hålla sina drömmar vid liv??? Ska man inte infria dem??? Tids nog?



Kram på dej



Philla

2009-07-23 @ 10:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0