Jobbvecka

Jag ska jobba hela denna veckan.
Solen skiner mellan molnen och utanför mitt fönster skuttar det små jättesöta kaninungar. En liten kanin har satt sig i skuggan under en av bänkarna. Det är nog varmt för dem med.
Härinne sitter jag framför datorn och jobbar. Mina små barn (vovvisarna) sover på golvet. Det är himla lugnt här. Det äar bara Jojje, vår bibliotekarie, och jag som jobbar denna veckan. Fast vissa har svårt att hålla sig borta. Sara är här och jobbar med schemat, Jimmy har tittat in med sina bran och fikat, Stefan är och jobbar på nån bil som inte gick igenom beskitningen. Den ska vara ok innan skolan startar igen.
Bini jobbar också denna veckan sen ska han också ha semester.

Det är såååååååå tyst här. Känns lite konstigt. Det ska ju vara lite liv och rörelse på en skola.

Grillningen med svärföräldrar och Donnes son med familj gick bra. Vi hade grillspett och karreér, ljummen potatissallad, bön och mangosalsa och vanlig sallad. Jätte gott. Hade gjort kryddsmör och tsatsiki med. Allt blev uppätet. Det är roligt när gästerna äter upp maten man dukar fram. Det uppskattar jag verkligen.

Ikväll ska en vännina till mig komma och då ska vi grilla igen. Det är Anette som kommer. Anette och jag har känt varandra sedan vi gick i andra klass. Det var för ca 42 år sedan! Det är roligt att man kan hålla kontakten efter så lång tid.
Vi var bästisar i skolan. Hade jätteroligt. Anette har sage en gån till mina söner att det var jag som gjorde att det var roligt att gå i skolan. Förstår inte alls vad hon menar med det. Jag hittade väl aldrig på några tokigheter. Jag som är en sån skötsam "mammas flicka"?
Vi gick i en liten skola som hette Almhögskolan från år 1-3, sen fick vi gå på Munkhätteskolan år 4-6, därefter Heleneholmskolan 7-9.

Jag ska träffa henne i Staffanstorp där hon bor sen ska vi köra till mig så hon får se hur vi bor ute på landet.

Lev väl, glöm inte paraply...fall i fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0