Hemma igen!

Efter fem dagar i Polen är det skönt att vara hemma igen.

Vi startade vår resa i måndags med att packa in våra golfklubbor och resväskor i bilen. Sedan åkte vi till ett hundpensionat i Fyledalen och lämnade hundarna. Det var med stor vånda jag lämnade hundarna där. Dom har ju aldrig varit på pensionat förr.

Vi var 7 bilar = 7 par, som träffades vid färjan till Polen och som skulle tillbringa veckan tillsammans. Alla glada och förväntansfulla.

Vi körde direkt till golfbanan, Binowo Park, och spelade. Direkt är kanske synd att säga för det var inte så lätt att hitta dit. Körde fel några gånger.
Det var en skitjobbig bana med jättemycket backar att gå i. Vid något tillfälle tänkte jag "Jag måste vara sjuk" så dålig kondis kan jag inte ha! Måste gå till läkare och undersöka mig när jag kommer hem. Grejen var det att det var 29 grader varmt och jag drack förmodligen för lite. Kroppen orkade inte både gå i backar och dra på en tung golfvagn samt spela en bra golf.

I Stetcin bokade vi in oss på Sas Radisson som är ett bra hotell. En kille på golfbanan hade bokat in oss alla på både golfrundorna och hotellen vi var på. Han hade också bokat in oss på en restaurang på kvällen som heter "Boheme". Där fick vi en jättegod middag och goda smårätter till förrätt.



Jag tog en dring innan maten som var giftigt grön. "Green Lady" Smarigt god.

Binowo Park spelade vi två gånger och mitt golfspel var inte det bästa fast jag gjorde mitt livs första birde.

Sista natten tillbringade vi på ett ställe som heter Palac Mierzecin. Ett slott som var ombyggt till ett stort hotell och spa och rekreation. Där fanns bowling, ridning och dom hade stora planer på att göra ett stort avkopplingsställe av det hela. Stora vackra parker med fontän och fina planeteringar.
Slottet var byggt på 1600-talet av von Oesten och sedan hade det varit olika ägare till det. Nu ägde staten det. Det fanns fotografier på hur det hade sett ut tidigare. Hela anläggningen hade varit helt förfallen med innertak som var nerrasade. Troligen hade det gått hårt åt det under kriget. Det hade varit ett ställe för komunisternas högre officerare att roa sig på.

Nu är det hotell och jag är glad att jag fått bo där.



Bilden är tagen från gången till stallet och annexet.



Baksidan av slottet.



Framsidan.



Donne poserar.

Modry Las var en jättefin bana att spela på. En helt nybyggd bana. Invigd i år. De Polska GPA-tävlingarna kommer att hållas där. Nackdelen med en nybyggd bana är att det inte fanns något klubbhus. Ingen restaurang eller duchar och omklädningsrum. Fast den fina välskötta banan uppväde det hela. Personalen var väldigt vänlig och ordnade så vi fick mackoer efter halva rundan och sista deagen fick vi grillspett när vi spelat klart. Servicen kan man inte klaga på.



Golfdamer efter spel på Modry Las. Ölen var god!



Puttning innan spel på Binowo Park.



Dukat i slottets källare. Här intog vi även den goda frukosten.

På slottet fick vi soppa till förrätt och lax till huvudrätt. Det var den abslolut godaste middagen på resan. Vi har ätit väldigt god mat hela tiden. Jag som inte hade så höga förväntningar när det gällde maten. Har varit i Polen tidigare och inte fått god mat då. Det är bara ett år sedan så det beror inte på tiden. Det är väl helt enkelt så att om man reser i grupp med en journalist som skriver om banaorna, hotellen och servicen så får man ocksa det bästa som finns  att få. Allt för att alla vill ha bra reklam. På Binowo Park hade dom till och med hissat den svenska flaggan. Dom ordande även ett polska party för oss med grillat på klubben på eftermiddagen. Det var ockaså jätte gott. Kocken hade ett speciellt sätt att grilla korv på.
Han doppade först korven i öl (!), sen grillade han den och under tiden han grillade så hällde han öl på korven. Det var så jädrans gott! Får prova det hemma.

Hundarna hade klarat sig bra. Dom var lika trötta som vi. Dom viker inte från min sida på hela dagen idag. Körde och handlade medan Donne tog en tupplur men vovvarna väckte honom för dom stod och gnydde när jag försvann.
Vi har tagit en tupplur alla tre tjejerna i sängen och dom är glada att vara hemma igen.

Vi kommer att lämna dom där fler gånger. Det var ett jättebra ställe.

Lev väl och upptäck världen!

Kramis!

Kommentarer
Postat av: cecce

Ni ser ut att ha haft det jättefint och lyxigt. Det där med öl och korv låter spännande och värt att prova.

Tycker du ska kolla upp det där med kondisen...låter inte så kul. Men du är ung och stark så det krävs kanske bara lite extra vitaminer.

Kram

2009-07-18 @ 21:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0