Aspö 1 juli

Efter en del resoneraden beslutade vi att åka till Cecce och Superman på Aspö och hälsa på. Det fick bli en snabbvisit denna första gång vi besöker dem. Kunde inte få ihop det annars. Snickaren skulle komma idag (torsdag) montera vår nya induktionshäll och då var det bestämt att han skulle komma redan kl 7.45 så vi var tvungna att vara hemma.

Hela familjen fick åka med. Det vill säga att vovvisarna också fick följa med.

Det tar sin lilla tid att åka från Sjöbo kommun till Karlskrona. Vi gjorde en avstickare till min yngsta son som skulle ha vår "gamla" microugn. Fast han bor mitt i Karlskrona så det var ingen omväg precis.

I kön till färjan över till Aspö passade vi på att köpa glass. Gott i värmen!

När vi kom fram så lotsade Superman oss via telefon till deras lilla badvik som dom brukar bada i. Jättemysigt.

Superman skulle naturligtvis brilljera med bomben som skulle förevigas.



Jag lyckades inte få en bild med honom i luften men det blev ett ordentligt plask!



På väg upp från vattnet.

Efter detta så fick vi en liten visning av ön av Superman. En jättefin ö som har sina små smultronställen lite här och var.

Vi kom fram till deras sommarställe.



Visst ser det mysigt ut? Runt husknuten passade jag på att prova..........



Just det.....hemlighuset.

Vi åt en härlig lunch och Superman fick visa vilken karlakarl han är.



Ja.... alltså, ölen var till mig. Innan vi kom så långt så såg han ut så här.



Superman stod för dukningen!

Efter lunchen var det fika på maten.



Hembakat så klart och jättegott! I bakgrunden ser vi en släkting till Superman, vi kan kalla honom Tarzan.

Lite avkoppling efter allt detta och sen var det dax att åka hem för vår del.




Den Blekingska skärgården är väldigt vacker.





Vi avslutade en underbar dag med färjan tillbaka till Karlskrona och sen en inte lika rolig bilfärd hem. Hoppas vi kan stanna längre en annan gång.
Upptäckte när jag kom hem att jag inte fått en enda bild på Cecce. Det var ju för dåligt av mig! Ledsen för detta Cecce. Det får bli fler nästa gång.

Tack för en trevlig dag på Aspö och hoppas vi ses snart igen!

Kramis!

Kommentarer
Postat av: cecce

Ha.ha.ha!! Nu har jag skrattat flera gånger! Underbart! Fina bilder! Sanningsenliga...hm, vissa kan ju diskuteras...Hoppas ni kan stanna längre nästa gång och att det gick bra med spisen.

Kram

2009-07-02 @ 11:37:34
Postat av: Libidotekarien

Superman är lika stilig som vanligt.

2009-07-02 @ 11:42:11
Postat av: Lena

Det gick bra med spisen. Underbart med inductionshäll. Slippa gasflaskan utanför huset. Vi kommer gärna fler gånger till er, Cecce.



Visst är han sig lik! Superman. Lite brunare kanske? Tackar för inlägget, Bibblobblikarien!

2009-07-02 @ 11:50:10
URL: http://femtioar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0