Vad har hänt!

Är man gammal när man är femtio? Är det normalt att bara bli tjockare och tjockare? Var och skulle köpa ny klänning innan ju och tänkte då att jag tar en storlek större än jag brukar. Glad i hågen in i omklädningsrummet. Men, va, f-n! Trasan går ju inte att få på sig. Ja,ja på med nästa då. Samma elende! Smått chockad går jag och hänger tillbaka kläderna och sätter mig i bilen och kör hem.
Jag vet ju att jag lagt på mig lite men inte så mycket. Jag är 186 lång och väger ca 75 kg. Det kan man inte kalla för överviktigt precis. Vad är det då tro!
Eftersom jag är en ganska förnuftig kvinna så tog det ju inte så lång tid att räkan ut vad det är som hänt. Nästa dag kör jag tillbaka till affären och köper klänningen i två storlekar större än jag brukar.
Så små storlekarna är nuförtiden!

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0